Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger - igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest AAP surr i surr..
Skrevet

Jeg var på midlertidig ufør før jeg gikk over på AAP. Har sendt inn meldekort en gang. Jeg arbeider 50% stilling ( det har jeg gjort hele tiden)

Jeg skrev opp at jeg jobbet 19 t den ene uka, og 19,5 timer den andre uka. Det blir tilsammen 37,5 timer på to uker. Alså halv stilling. Men jeg syntes jeg fikk så mye utbetalt til at det bare var halve mnd. Jeg mottar ikke barnetillegg fordi vi samlet har for høy inntekt.

Noen som har opplevd det samme? Jeg vet jo at nav er raske med å ta tilbake hvis de gir ut for mye, derfor er det greit å få det ordnet så raskt som mulig.

Noen som aner hva som har skjedd?

Gjest høstløv
Skrevet

TU'en din er blitt oppjustert til 100% med tilleg for bortfall av særfradrag. Og så kan du jobbe 16 timer i en 14 dagers periode, uten at AAP blir redusert. Dermed skal AAP bare reduseres med det overskytende antall timer.

For 14 dager er vanlig arbeidstid 75 timer og AAP skal bare reduseres med 21,5 timer (37,6 timer - 16 timer).

Det står forklart på brevet du har fått fra NAV, det brevet jeg referer til er datert 02.03.2010.

Gjest AAP surr i surr..
Skrevet

TU'en din er blitt oppjustert til 100% med tilleg for bortfall av særfradrag. Og så kan du jobbe 16 timer i en 14 dagers periode, uten at AAP blir redusert. Dermed skal AAP bare reduseres med det overskytende antall timer.

For 14 dager er vanlig arbeidstid 75 timer og AAP skal bare reduseres med 21,5 timer (37,6 timer - 16 timer).

Det står forklart på brevet du har fått fra NAV, det brevet jeg referer til er datert 02.03.2010.

Ok. Jeg har skjønt at de er oppjustert til 100%, resten har jeg ikke helt forstått. Hva vil det si for meg da? At jeg har krav på de pengene, eller at jeg må skrive flere timer på meldekortet enn jeg egentlig jobber? Og hvor mange timer skal jeg evt. da skrive?når jeg arbeider 50% stilling?

Føler meg skikkelig dum jeg:-(

Gjest høstløv
Skrevet

Ok. Jeg har skjønt at de er oppjustert til 100%, resten har jeg ikke helt forstått. Hva vil det si for meg da? At jeg har krav på de pengene, eller at jeg må skrive flere timer på meldekortet enn jeg egentlig jobber? Og hvor mange timer skal jeg evt. da skrive?når jeg arbeider 50% stilling?

Føler meg skikkelig dum jeg:-(

Slik jeg forstår brevet fra NAV, så har du krav på pengene.

Det er jo NAV som har oppjustert grunnlaget for utbetalingen.

''Dersom du hadde en uføregrad som var mindre enn 100%, har stønaden din blitt oppjustert til 100%. Utbetaling vil fra nå av være avhengig av hvor mye du arbeider fra periode til periode.''

Gjest AAP surr i surr..
Skrevet

Slik jeg forstår brevet fra NAV, så har du krav på pengene.

Det er jo NAV som har oppjustert grunnlaget for utbetalingen.

''Dersom du hadde en uføregrad som var mindre enn 100%, har stønaden din blitt oppjustert til 100%. Utbetaling vil fra nå av være avhengig av hvor mye du arbeider fra periode til periode.''

Takk skal du ha.

Jeg tror nesten jeg må ringe dem. Det er for min del snakk om over 4000 kr brutto ekstra pr. mnd. Det må være for godt til å være sant at jeg faktisk har krav på de pengene.

Dvs at jeg på en mnd får betalt for nesten en uke ekstra...

Rart.. Skjønner mer, men ikke helt enda..

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Takk skal du ha.

Jeg tror nesten jeg må ringe dem. Det er for min del snakk om over 4000 kr brutto ekstra pr. mnd. Det må være for godt til å være sant at jeg faktisk har krav på de pengene.

Dvs at jeg på en mnd får betalt for nesten en uke ekstra...

Rart.. Skjønner mer, men ikke helt enda..

Ja, hadde ringt dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...