Gå til innhold

Nettbank svindel

Anbefalte innlegg

Gjest nettsvindlet
Skrevet

Jeg har blitt utsatt for svindel

det har blitt trukket 2 nesten like store beløp fra kontoen min, fra et selskap som driver med pengeoverføringer, men som jeg aldri har hørt om.

Typen min ble også forsøkt svindlet, men der har visst banken automatisk sperret dette forsøket. (Vi har ikke samme bank)

Jeg oppdaget dette da jeg plutselig ikke hadde mere penger på kontoen. Tok kontakt med banken min, men de virker ikke være spesielt behjelpelig.

Derfor lurer jeg på om noen her inne på forumet kan hjelpe meg...? Hvilke rettigheter har jeg?

Yeah_Right!
Skrevet

Er det trukket fra visakortet? I så fall sender du bare inn papirer til banken. Papirene skal banken gi deg i slike tilfeller. Det kan fort ta 2-3 måneder før pengene blir refundert.

Enten har dere vært svært uheldige eller så ha dere være uforsiktige med kortbruken - det er ganske liten sannsynlighet for å bli svindlet og når begge blir det bør man gå gjennom kortvanene.

Gjest nettsvindlet
Skrevet

Er det trukket fra visakortet? I så fall sender du bare inn papirer til banken. Papirene skal banken gi deg i slike tilfeller. Det kan fort ta 2-3 måneder før pengene blir refundert.

Enten har dere vært svært uheldige eller så ha dere være uforsiktige med kortbruken - det er ganske liten sannsynlighet for å bli svindlet og når begge blir det bør man gå gjennom kortvanene.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...