Gå til innhold

Fontex og svetteutsondring - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Fontexis
Skrevet

Jeg har gått på Fontex i flere år nå (5-6). Omtrent på den tiden jeg begynte med det husker jeg at jeg opplevde økt svetteutsondring. Før svettet jeg aldri på føttene, mens nå gjør jeg. Jeg svetter også mye i ansiktet og på ryggen. Nå har jeg hatt det så lenge at det har blitt normaltilstanden, men jeg lurer likevel. Kan det være Fontexen som gjør det, også etter så lang tid? (Jeg vet at det er en av bivirkningene, men alle andre har gitt seg etter noen uker.)

Jeg bruker også Lamictal, men innbiller meg at dette med svette har vært mest tydelig i forbindelse med økning av Fontex. Bruker 300 mg Lamictal og 60 mg Fontex.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er sannsynlig at det kan være en sammenheng mellom Fontex og svette.

Gjest Fontexis
Skrevet

Ja, det er sannsynlig at det kan være en sammenheng mellom Fontex og svette.

Takk for svar!

Er eneste muligheten for å bli kvitt svetten å seponere Fontex? Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, for det er så klart viktigere å være frisk enn å være "svettefri", men vil gjerne høre om det finnes noen muligheter for å få både i pose og sekk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar!

Er eneste muligheten for å bli kvitt svetten å seponere Fontex? Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, for det er så klart viktigere å være frisk enn å være "svettefri", men vil gjerne høre om det finnes noen muligheter for å få både i pose og sekk.

Jeg kjenner ingen slike muligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...