Gå til innhold

Må man ha dødsannonse når noen dør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde forsåvidt stått "kan ikke huske at vi betalte for fødselsannonsene _heller_".. og jeg tenkte at slike fødsel- og dødsannonser er to sider av samme sak, og gratis.. ;-)

Mjooo.... Jeg tror vi betalte litt for fødselsannonsen i adressa da poden ble født, 12 år siden til høsten.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

6

• Helmi

4

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest gravferdskonsulent
Skrevet

Burde forsåvidt stått "kan ikke huske at vi betalte for fødselsannonsene _heller_".. og jeg tenkte at slike fødsel- og dødsannonser er to sider av samme sak, og gratis.. ;-)

Fødselsannonser med bilde er gratis (her jeg bor, ihvertfall), dødsannonser må man betale for.

Gjest verinoca
Skrevet

Fødselsannonser med bilde er gratis (her jeg bor, ihvertfall), dødsannonser må man betale for.

Akkurat. Ja, da er det sikkert samme prosedyre som her :-)

Gjest CableDrop
Skrevet

Jeg har aldri sett fødselsannonser med bilde, hvor har du sett det?

Gjest gravferdskonsulent
Skrevet

Vanlig her i Nordland, ihvertfall. Lokalavisene har som regel bildet av det nyankomne nurket sammen med foreldre, evt. søsken.

Gjest stygt nick
Skrevet

Vanlig her i Nordland, ihvertfall. Lokalavisene har som regel bildet av det nyankomne nurket sammen med foreldre, evt. søsken.

men det har vel noe å gjøre med hvor mange det er som setter i en annonse. Er det mange, så tar det jo plass hvis alle nurkene skal bli avbildet.

candyqueen_83
Skrevet

Det finnes jo i de fleste aviser :)

Skrevet

Det er høyst vanlig med bilde i fødselsannonser. :o) Lokalavisa her hvor kjæresten min bor er stappfull av dem. Hvorvidt det er vanlig i adressa er jeg usikker på.

Gjest stygt nick
Skrevet

Det er høyst vanlig med bilde i fødselsannonser. :o) Lokalavisa her hvor kjæresten min bor er stappfull av dem. Hvorvidt det er vanlig i adressa er jeg usikker på.

ok, men i Aftenposten har jeg aldri sett noen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Å ja:)

Jeg synes at "vår alles" er et positivt uttrykk og jeg ville ikke brukt det i en dødsannonse om jeg ikke hadde gode følelser overfor den avdøde.

Enig, jeg oppfatter også "vår alles" som et positivt uttrykk. Når noen er omtalt som "vår alles", så tolker jeg det som at det er en person alle er glad i.

Gjest gravferdskonsulent
Skrevet

men det har vel noe å gjøre med hvor mange det er som setter i en annonse. Er det mange, så tar det jo plass hvis alle nurkene skal bli avbildet.

Selvsagt. Ikke så aktuelt i Oslo, kanskje?

Skrevet

ok, men i Aftenposten har jeg aldri sett noen.

Det har vært noen få, nå i det siste. Det er omdiskutert - senest forrige søndag så jeg et leserbrev der innsenderen var motstander av slike bilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...