Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Psykiateren min som jeg har hatt et par år spurte om jeg kunne passe hunden hans noen dager i ferien... Jeg ble smigret og synes det er kjekt å kunne gi noe tilbake, men samtidig er jeg livredd for at det skal skje noe med hunden mens jeg passer den.... Har peiling på hunder og vokst opp med dem... men det er litt skummelt om den skulle bli syk eller noe... 0 Siter
Gjest nanab Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg hadde svart at jeg skulle finne meg en annen psykiater. 0 Siter
Gjest ikke din jobb Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg lurer på hva det er slags behandler som spør en pasient om slike tjenester. Jeg synes du absolutt ikke skal gjøre det. Og jeg ville vurdert om det var et sunt terapiforhold i samme slengen. Jeg får alle mistroiske pigger ut ved å lese om slikt. Snakk om å mangle gangsyn da! 0 Siter
Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg hadde svart at jeg skulle finne meg en annen psykiater. Men hadde dere blitt smigret? Helt ærlig? For det var det jeg ble... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Men hadde dere blitt smigret? Helt ærlig? For det var det jeg ble... Nei. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Men hadde dere blitt smigret? Helt ærlig? For det var det jeg ble... Nix. 0 Siter
Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Nei. Hmmmm... Da lurer jeg på hvorfor jeg ble det... 0 Siter
Gjest metallhøna Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Kanskje han tenker at det er bra for din psykiske helse å ha et husdyr å ta seg av? Har lest forskning som tyder på at husdyr øker trivsel og bedre psykisk helse.. 0 Siter
Gjest fsdfjl Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Hmmmm... Da lurer jeg på hvorfor jeg ble det... Det er jo en slags bekreftelse på at han stoler på deg.Man lar ikke hvem som helst passe hunden sin. Skjønner godt at du ble smigret. Likevel er det slikt man bare ikke gjør.. Det er sammenblanding av roller og uprofesjonelt av psykiateren å spørre deg. 0 Siter
Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Kanskje han tenker at det er bra for din psykiske helse å ha et husdyr å ta seg av? Har lest forskning som tyder på at husdyr øker trivsel og bedre psykisk helse.. Har to hunder fra før da.... 0 Siter
Gjest metallhøna Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Har to hunder fra før da.... Ok, da stoler han sikkert på deg og tenker at du har erfaring med dyr og du kunne vært en perfekt hundepasser. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg tror jeg så høflig som mulig hadde sagt nei. Hvem ville passet fastlegens hund? Ganske få tror jeg. Synes det er greit å ha et sånn noenlunde avslappet/ikke superformelt forhold mellom en selv og terapeuten. Men å yte tjenester for vedkommende hadde jeg ikke gjort. Ville vel rett og slett sagt at jeg dessverre ikke hadde anledning og om ikke det var noen andre han kjente som kunne ta seg av hunden. 0 Siter
Gjest anarki og adel Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg hadde sagt JA, jeg elsker dyr, så jeg passer alle de dyr jeg kan. Det er jo en tillitsærklæring av psykiateren din. Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal se det værste i ting, og da mener jeg ikke deg, men enkelte andre kommentarer. 0 Siter
Gjest ikke din jobb Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg hadde sagt JA, jeg elsker dyr, så jeg passer alle de dyr jeg kan. Det er jo en tillitsærklæring av psykiateren din. Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal se det værste i ting, og da mener jeg ikke deg, men enkelte andre kommentarer. Det handler da ikke om å tenke at psykiateren har baktanker, men å forvente at han er profesjonell og vet hvilken roller en skal ha i forhold til hverandre i en terapisituasjon. En må kanskje vite litt om terapi for å se det. 0 Siter
Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Det handler da ikke om å tenke at psykiateren har baktanker, men å forvente at han er profesjonell og vet hvilken roller en skal ha i forhold til hverandre i en terapisituasjon. En må kanskje vite litt om terapi for å se det. Har nå allerede sagt ja nå... Har passet mange hunder tidligere. Men min store skrekk er at det skal skje noe med psykiateren sin hund... Hundene våres har datet før, men tenk om inntrengeren fyker på mine hunder... Er en liten fjert, som da lett kan få juling av mine store.... 0 Siter
Gjest janbanankanan Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg hadde sagt JA, jeg elsker dyr, så jeg passer alle de dyr jeg kan. Det er jo en tillitsærklæring av psykiateren din. Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal se det værste i ting, og da mener jeg ikke deg, men enkelte andre kommentarer. Takker for det :-) Jeg ser heller ikke noen negative konsekvenser av dette annet enn tenk om og visst... 0 Siter
Gjest athos Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Men hadde dere blitt smigret? Helt ærlig? For det var det jeg ble... Tror jeg hadde sett på det som en tillitserklering. Begynner man å analysere hva behandleren din legger i dette,så kan sikkert komme opp med mange ulike teorier. Det jeg ville ha tenkt på i dette tilfellet, er hvor nær relasjon jeg ville hatt til en som skulle vært min behandler. Men dersom dette fortsetter og han fortsetter å be deg om flere slike tjenester, om du kan gjøre ting for han,så bør du vel sette en grense. Han bør vel vite at det skal være en profesjonell relasjon mellom dere, og at han har retningslinjer å forholde seg til, og at det er han som sitter med det ansvaret. 0 Siter
gillies Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Det er jo en slags bekreftelse på at han stoler på deg.Man lar ikke hvem som helst passe hunden sin. Skjønner godt at du ble smigret. Likevel er det slikt man bare ikke gjør.. Det er sammenblanding av roller og uprofesjonelt av psykiateren å spørre deg. Nei 0 Siter
Angustia Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Det er jo en slags bekreftelse på at han stoler på deg.Man lar ikke hvem som helst passe hunden sin. Skjønner godt at du ble smigret. Likevel er det slikt man bare ikke gjør.. Det er sammenblanding av roller og uprofesjonelt av psykiateren å spørre deg. Enig med deg! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Jeg syns det florerer med historier her om merkelige handlinger av psykiatrikere. Jeg har vanskelig for å tro at en fagperson virkelig ville bedt en klient om noe slikt. Enten står det skremmende dårlig til med norske psykiatrikere, eller så er det noen på forumet som har overutviklet fantasi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.