Gjest Istapp Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Hva forårsaker egentlig panikkanfall? Har gått greit med meg lenge nå,men etter "panikkanfallet" på torsdag har det bare gått nedover. Føler meg sletts ikke bra,føler at jeg er på gyngene grunn,kjenner ikke bakken under meg,som jeg går i luften. er nummen i kroppen,og får plutselige "støt" i kroppen. Er ofte svimmel og føler meg sliten,er forferdelig å være blandt folk. Er redd,tenker på kreft og alt mulig,er kvalm og innimelom. Hva er dette tror du? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Tenker at det er en gammel uvenn av meg: angst for angsten.For at den skal komme tilbake. Jeg kjenner ikke at jeg står på jorda i dag, jeg heller. Velkommen i klubben. (god klem) 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Tenker at det er en gammel uvenn av meg: angst for angsten.For at den skal komme tilbake. Jeg kjenner ikke at jeg står på jorda i dag, jeg heller. Velkommen i klubben. (god klem) Å, da er vi flere som er i elendig form,er livredd for å bli som jeg var for noen år siden. Har ikke krefter til det,håper vi er bedre i morgen,takler det ikke. Klem igjen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 I huset har du sikkert en røykvarsler. Den skal varsle brann når terskelen for varme/røyk overstiges. Noen ganger er terskelen feilinnstilt, og varsleren hyler bare du koker egg. Angst er et varsel til oss om at fare truer. Det er hensiktsmessig. Hos noen er terskelen for alarm feilinnstilt. en får ekstrem angst/panikkanfall selv når fare ikke truer. Denner terskelen justeres til riktig nivå med medisiner av typen SSRI. Et panikkanfall av denne typen tar på kroppen som når PN går femmila. Det er typisk med nummenhet og utmattelse i flere døgn etterpå. En trenger restituering. Vet ikke om dette hjelper deg bortsett fra at det sikkert kan hjelpe å få vite at det er vanlig/normalt. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 I huset har du sikkert en røykvarsler. Den skal varsle brann når terskelen for varme/røyk overstiges. Noen ganger er terskelen feilinnstilt, og varsleren hyler bare du koker egg. Angst er et varsel til oss om at fare truer. Det er hensiktsmessig. Hos noen er terskelen for alarm feilinnstilt. en får ekstrem angst/panikkanfall selv når fare ikke truer. Denner terskelen justeres til riktig nivå med medisiner av typen SSRI. Et panikkanfall av denne typen tar på kroppen som når PN går femmila. Det er typisk med nummenhet og utmattelse i flere døgn etterpå. En trenger restituering. Vet ikke om dette hjelper deg bortsett fra at det sikkert kan hjelpe å få vite at det er vanlig/normalt. Takk for god forklaring. Går ut fra at da har dette ingenting med psykose å gjøre? Får snakke med en lege om ssri,det er så godt å leve uten slike anfall for det er slitsomt. "Alamen" min er nok feilinnstilt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Takk for god forklaring. Går ut fra at da har dette ingenting med psykose å gjøre? Får snakke med en lege om ssri,det er så godt å leve uten slike anfall for det er slitsomt. "Alamen" min er nok feilinnstilt. Det er korrekt. Min oppfatning er at dette ikke har noe med psykose å gjøre. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Det er korrekt. Min oppfatning er at dette ikke har noe med psykose å gjøre. Det er iallefall en lettelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.