Gå til innhold

Skattespørsmål 2.

Anbefalte innlegg

Gjest Holder på med skatten
Skrevet

En til:

Har en veteranbil. De har latt det stå åpent verdien på den. Pris som ny??? Hva i all verden setter jeg der?

Den er jo 34 år gammel bil, og den har en salgsverdi på 150 - 180.000 kr. i dag.

Skrevet

Fant svar

''Fant svar''

To slike på rappen - du burde vente litt lenger før du legger inn spørsmål her! :-)

ELLER være litt mer tålmodig!

Skrevet

Fant svar

jeg kan forresten legge til at vi stadig vekk har endret verdien av en veteranbil fra den standard oppførte 1000-lappen til en antatt salgsverdi, men året etter står det like fullt 1000 kroner oppført som ligningsverdi, så her blåser skattekontoret en lang marsj i våre korrigeringer...;-)

Gjest Holder på med skatten
Skrevet

jeg kan forresten legge til at vi stadig vekk har endret verdien av en veteranbil fra den standard oppførte 1000-lappen til en antatt salgsverdi, men året etter står det like fullt 1000 kroner oppført som ligningsverdi, så her blåser skattekontoret en lang marsj i våre korrigeringer...;-)

1000 kr. Hva slags veteran har dere?

Det står i skattepapirene at vi skal føre opp antatt salgsverdi, og de fleste biler har vel en verdi mer enn 1000 kr. Så en veteran i bevart stand

Skrevet

1000 kr. Hva slags veteran har dere?

Det står i skattepapirene at vi skal føre opp antatt salgsverdi, og de fleste biler har vel en verdi mer enn 1000 kr. Så en veteran i bevart stand

Jada, jeg vet alt det der. Men det er som jeg skrev altså ikke VI som setter verdien til 1000 kroner. Dette er den verdien som settes på biler over en viss alder, med unntak for veteranbiler som skal ha individuell fastsettelse.

Poenget var altså at det ikke hjelper at vi skriver inn individuell verdi, for på neste års selvangivelse har skattemyndighetene benyttet standardsatsen på 1000 kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...