Gå til innhold

Ny sofa - vanskelig å velge farge..

Anbefalte innlegg

Gjest tør jeg å velge hvit sofa?
Skrevet

Skal ha en ny sofa. Veggene er lyse, nå er de Caffe Latte, vurderer å male Latte som i resten av huset.

Sofaen er en modul - hjørne med sjeselong. Har lånt hjem noen fargeprøver men syns det er vanskelig å bestemme seg. Har en svart skinnsofa i stuen i tillegg, så svart på den nye er uaktuelt. Men vurderer hvit tekstil. Alternativet er en mer melert farge, beige el. Men de prøvene jeg har fått med så liker jeg best strukturen på den hvite. Butikken sier vi kan impregnere sofaen så den vil holde seg fin. Men er alikevel litt skeptisk til hvit - selv om jeg tror jeg syns det er finest.

Hva med moten? Er hvit sofa på vei ut eller? hvis noen følger med.... ja jeg skal velge det jeg syns er finest (Lillemus) men når valget er mellom flere ting man syns er fine så tenker man liksom litt på hva som er "in" også.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde turt å velge hvit sofa siden jeg har hørt at f.eks. dongeribukser lager mørke merker i slike sofaer.... Men om dette gjelder alle stoffer vet jeg ikke.

Når det gjelder hva som er "in", så tror jeg alle farger går. Er nok viktigere med fasongen på sofaen, treverk osv?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde turt å velge hvit sofa siden jeg har hørt at f.eks. dongeribukser lager mørke merker i slike sofaer.... Men om dette gjelder alle stoffer vet jeg ikke.

Når det gjelder hva som er "in", så tror jeg alle farger går. Er nok viktigere med fasongen på sofaen, treverk osv?

Fasong/stil på sofaen er "firkantet" og står i stil med resten av huset (moderne med hvite vegger). Noen vil nok si at vi har det ganske sterilt... ikke gardiner, men lamellaer osv. På gulvet har vi eik parkett (enstavs).

Skrevet

Bestevenninnen min har en ny hvit skinnsofa.Det er rålekkert og stilig.Og at det smitter av fra dongeriklær er i såfall bare den første gangen,men fjernes visstnok lett som bare det. :o)

Lykke til med valget!

Skrevet

Bestevenninnen min har en ny hvit skinnsofa.Det er rålekkert og stilig.Og at det smitter av fra dongeriklær er i såfall bare den første gangen,men fjernes visstnok lett som bare det. :o)

Lykke til med valget!

Nå velger vi ikke skinn denne gangen iom at vi allerede har en svart skinnsofa i samme stue (ganske stor stue). Men en veldig fin tekstil, er litt struktur i den - men ikke for mye.

Er det mens dongeribuksa er ny (ikke vasket) du mener at det er mulighet for at den skal farge av?

Gjest majas mamma
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss ny sofa. Vi endte opp med en ekornes manhattan, i fargen cognac. Vi har også caffe latte fargede vegger, og sto lenge og vaklet mellom hvit og brun før vi landet på den brune. Valget i brunt ble begrunnet med at hvitt er en litt vanskelig farge, får man en flekk syns det mye tydligere, samt at her er det mange mennesker innom, samt etterhvert et lite småtroll som nok kommer til å kline og søle litt. Vi har også en rød katt. Et hår på den hvite sofaen ville syns kjempegodt.

Svigers har en hvit salong, som de har hatt i flere år, men svigermor er nærmest hysterisk med tepper o.l. Og noe av vitsen er jo å se sofaen.

Skrevet

Nå velger vi ikke skinn denne gangen iom at vi allerede har en svart skinnsofa i samme stue (ganske stor stue). Men en veldig fin tekstil, er litt struktur i den - men ikke for mye.

Er det mens dongeribuksa er ny (ikke vasket) du mener at det er mulighet for at den skal farge av?

Jepp,når den er ny ja.Men dette tror jeg ikke er noen problem så lenge det ikke er skinn dere velger.Men dette burde de vel vite hos forhandleren?

Gjest togli
Skrevet

Fasong/stil på sofaen er "firkantet" og står i stil med resten av huset (moderne med hvite vegger). Noen vil nok si at vi har det ganske sterilt... ikke gardiner, men lamellaer osv. På gulvet har vi eik parkett (enstavs).

Da tror jeg sofafargen er lite viktig :)

Enig i at det er vanskelig å velge riktig farge på sofa... Blir lett svart eller brunt.... Hva med å være litt dristig og velge en sofafarge som myker opp det ellers sterile inventaret? Hva med en sofa i f.eks. en dus grønnfarge. Har sett noen som har dette og det er nydelig :)

candyqueen_83
Skrevet

Har du barn/dyr? Eller har det ofte på besøk? I såfall ville jeg aldri valgt hvit sofa. Jeg ville vel egentlig aldri valgt hvit sofa uansett, for vi liker å spise i sofaen og søler ofte :o)

Skrevet

*hehe* Jeg hadde _aldri_ valgt hvit sofa, da hadde jeg ikke tort å bruke den overhodet.

Skrevet

Jeg har en hvit stoffsofa som jeg liker godt, men jeg har et hvitt teppe over setet på den ene delen. På chaiselongen (de skriver det sånn i butikken hvor den ble kjøpt...), altså utstikkeren, sitter jeg mest. Det vises, for å si det sånn... der er det ikke noe teppe, men stoffet er blitt gråere, eldstejenta har sølt noen småflekker med vannfast mascara, og når jeg har forsøkt å fjerne det med zalo, har stoffet blitt litt gråere.

Burde kanskje impregnert den med en gang jeg fikk den, men det har jeg ikke gjort enda. Forøvrig er det litt kjipt å måtte be gjester sette seg der teppet ligger, dersom de har på mørke klær som kan farge av...

Skrevet

''Er det mens dongeribuksa er ny (ikke vasket) du mener at det er mulighet for at den skal farge av?''

Jeg malte spisestuestolene hvite i fjor og søstra mi kom på besøk, i en helt ny dongeribukse som ikke var vasket ennå - etterpå var stolen hun hadde sittet på blå....

Skrevet

Jeg hadde aldri valgt hvit tekstilsofa. Men i skinn er det greit med hvitt.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt hvit sofa, da jeg regner med at alle flekker vise godt på en sånn. Dessuten har du jo helt lyse vegger, så vil ikke hele stiuen bli veldig fargeløs? Om du har mørke gardiner og mørke sofaputer og salongbord vil jo det hjelpe.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har hvit skinnsofa, og er veldig fornøyd med det.

Gjest tør jeg å velge hvit sofa...
Skrevet

Har du barn/dyr? Eller har det ofte på besøk? I såfall ville jeg aldri valgt hvit sofa. Jeg ville vel egentlig aldri valgt hvit sofa uansett, for vi liker å spise i sofaen og søler ofte :o)

Har to halvstore barn, men ingen dyr. Vi kommer til å bruke sofaen til å se på TV så den vil jo bli brukt ja... Men kan jo sende ungene (med besøk) opp i loftstua "til daglig" der har de også tv. Evt kjellerstua...

Skrevet

Jeg hadde aldri valgt hvit tekstilsofa. Men i skinn er det greit med hvitt.

Kan jeg spørre hvorfor? Er det lettere å holde en hvit skinnsofa framfor en hvit tekstil?

Vi kommer til å impregnere den med en gang vi får den..

Skrevet

Jeg ville ikke valgt hvit sofa, da jeg regner med at alle flekker vise godt på en sånn. Dessuten har du jo helt lyse vegger, så vil ikke hele stiuen bli veldig fargeløs? Om du har mørke gardiner og mørke sofaputer og salongbord vil jo det hjelpe.

Har bilder med sterke farger, og skal ha mørkt salongbord til den sofaen.. men ellers blir det jo mye hvitt ja. Men har jo en annen sofa som er svart.

Gjest antagelig
Skrevet

Jeg hadde kjøpt rød eller mørk lilla :)

Skrevet

Da tror jeg sofafargen er lite viktig :)

Enig i at det er vanskelig å velge riktig farge på sofa... Blir lett svart eller brunt.... Hva med å være litt dristig og velge en sofafarge som myker opp det ellers sterile inventaret? Hva med en sofa i f.eks. en dus grønnfarge. Har sett noen som har dette og det er nydelig :)

Jo enig i det, men da blir vi jo litt låst. Ved å velge de fargene vi har gjort på møblene så kan vi jo variere tilbehøret med nesten hvilke farger vi vil...

Sofaen koster jo fort 30 000 og vi bør jo ha den i noen år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...