Gå til innhold

Ny sofa - vanskelig å velge farge..

Anbefalte innlegg

Gjest mallet
Skrevet

Har to halvstore barn, men ingen dyr. Vi kommer til å bruke sofaen til å se på TV så den vil jo bli brukt ja... Men kan jo sende ungene (med besøk) opp i loftstua "til daglig" der har de også tv. Evt kjellerstua...

Det er jo litt dumt å måtte sende ungene til et annet rom bare for å spare sofaen :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville ikke valgt hvit sofa, nei. I hvertfall ikke en brukssofa, altså en sofa som skulle brukes daglig.

Og helt sikkert er det at jeg overhodet ikke ville valgt hvit sofa i bomull. Bomull suger jo til seg flekker. Ull er bedre i så måte, og skinn stiller selvfølgelig i en helt annen liga.

Kanskje kjedelig, men tror jeg ville gått for en beige eller grått, gjerne litt melert. Nettopp fordi at disse fargene tåler en støyt... Og en blir vel ikke heller så fort lei dem.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor? Er det lettere å holde en hvit skinnsofa framfor en hvit tekstil?

Vi kommer til å impregnere den med en gang vi får den..

Selvfølgelig er det lettere å holde ren en skinnsofa enn en tekstilsofa. Skinnet kan du bare tørke av. Har skinnsofa, og er veldig fornøyd.

Skrevet

En hvit sofa er sikkert fin - i noen uker eller måneder..eller hvis den skal stå til "pynt"

Men hvis den skal brukes daglig, og er tiltenkt å vare i flere år, så ville jeg definitivt IKKE valgt en så "følsom" farge. ( da måtte det isåfall vært avtagbare trekk som kunne vaskes)

Gjest togli
Skrevet

Jo enig i det, men da blir vi jo litt låst. Ved å velge de fargene vi har gjort på møblene så kan vi jo variere tilbehøret med nesten hvilke farger vi vil...

Sofaen koster jo fort 30 000 og vi bør jo ha den i noen år.

Det skjønner jeg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...