Gjest efexoria Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har vært behandlet med Efexor/Venaflaxin i snart 6 år. Nå holder jeg på å trappe ned, og er nå nede på en kvart 37.5 om dagen. Jeg synes dette har vært ille - lyn gjennom hodet, agressiv, sur - like ille for hver lille nedtrapping. Har vart et par tre dager, før det har vært greit igjen. Det har riktignok vært til å holde ut - noe det ikke var da jeg forsøkte å gå fra 75 - 0 på en dag. Men jeg synes det er en fryktelig medisin å venne seg av, og det burde man blitt advart mot før man begynte. (Selv om en slik advarsel nok ville ført til at mange GAD-pasienter ikke ville startet i det hele tatt) Uansett: Foreløpig merker jeg absolutt ikke noe til økt angstnivå etter nedtrapping. Jeg har belaget meg på at det ville komme, og at jeg derfor kommer til å måtte jobbe med meg selv for å ikke falle tilbake til gamle mønstre. Når jeg ikke merker noe ennå, betyr det at jeg har medisin lagret i kroppen selv om jeg trapper ned daglig dose, sånn at angstpåslaget først vil komme om ei stund? Eller betyr det at jeg, etter så mange år med medisiner, hvor jeg har presset mange grenser og vennet meg til ting jeg ikke ville funnet på å gjøre tidligere, faktisk har fått en stor forbedring i meg selv, ikke bare medisinene? Jeg var forresten aldri oppe på mer enn 75 mg, unntatt i to uker for noen år siden. Jeg føler meg som et nytt menneske etter at jeg trappet ned - verden har fått farger. Men det er ikke til å komme bort fra at jeg hadde enorm hjelp av medisinen da jeg begynte med den! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 En grunn til nedtrappingsvanskene med Efexor er at den har så kort halveringstid. Den går så raskt ut av kroppen. Etter 3 døgn på ny dose er den i stabilt nivå. Og tre døgne etter siste dose er den ute av kroppen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.