Gjest eddie-24 Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 hei eg har slitt med generalisert angst i 6-7 år nå og det blir bare verre, eg har vert til behandling ved dps og har prøvd allt mulig av medisiner men kommer ingen vei og orker snart ikke mer av dette og føler eg mister kontroll og kommer til og bli gal, det eg lurer på er en medisin som heter rivotril 0,5mg, eg fikk prøve denne av mitt søskenbarn som har brukt den i 8 år og den hadde svært god effekt både på humør og angst eg kom meg ut av huset ble aktiv i jobbsøking og sosial men eg er litt redd for å spør legen etter disse pga den forrige fastlegen min bare lo og spurte om eg bruker stoff/alkohol, eg sa han kunne ta prøver av meg vist han ikke tror meg, men da satte meg heller på sobril/stesolid og sa det var det samme greiene men eg tåler ikke disse og blir skjelven og dårlig. eg har nå flyttet og byttet fastlege og han satt meg på samme greiene pluss noe som het sarotex som eg ble ekstremt dårlig av og fikk ikkje såve på dager. men eg vet ikke hva jeg skal si for å bli trodd uten å få et rusmisbruker stempel på meg for det er eg ikke, eg drikker ikke engang alkohol pga dagen derpå blir helt jævli mildt sagt. legen kan gjerne ta prøver av meg vist han vil. eg må bare få hjelp og bli tatt på allvår snart for eg vil ut i jobb så eg kan forsørge min sønn på et skikkelig vis uten sosialkontoret. mvh eddie-24 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hvis du virkelig har prøvd alle andre mulige behandlingstiltak, og Rivotril 0,5 mg er det som avgjør om du kan arbeide eller ikke, bør det være enkelt å spørre legen om dette. Håper du kan få prøve metakognitiv terapi. På GAD overgår det alle andre behandlingstiltak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.