mevie Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg trenger hjelp,hvertfall ifølge mine foreldre,som er meget bekymret. Jeg sliter,mer enn det som godt er. Jeg hører en masse befalende stemmer om å ta mitt liv. De nekter meg å ta medisinene mine,og jeg har samlet flere hundre piller pga dette,noe som jeg er redd jeg kommer til å ta i desperasjon. Jeg er så lei av livet,stemmene,switchingen og meg selv. Jeg har prøvd å ta imot hjelp,og jeg går hos en psykolog som er veldig flink på traumer. (Har diagnosene alvorlig ptsd,alvorlig dissosiasjon,sf og depresjon). Har hatt en traumatisk barndom med bl.a overgrep,mishandling og mobbing. Jeg hører stemmene til de som forgrep seg på meg,latter og befaling. Jeg har tidligere vært innlagt (utredning), og jeg ble skrevet ut etter et tre uker opphold på dps. Jeg var i svært dårlig form og forfatning. Kan nevne at jeg lot alt rundt meg suse og gå,både med tanke på hygiene og alt. Har feks ikke pusset tennene på flere måneder pga depresjonen og tanker om at jeg er ikke verdt å pusse tennene på. Dette er noe jeg er flau over,pleier å være bevisst på hygiene osv. Jeg hadde også vært innblandet i et bilkrasj samtidig som jeg var innlagt,noe som fikk meg enda mer i kjelleren (sjokk og pengeutgifter). Jeg fikk enda sterkere tanker om å slutte alt,og jeg merket at stemmene økte i takt. Nå har jeg null kontroll. Jeg detter til stadighet ut,mister kontroll og får ukontrollerte gråteanfall. Jeg aner ikke hva som skjer. Alt er bare et stort kaos. Foreldrene mine mener at jeg burde innlegges igjen jo fortere jo bedre,de tør ikke ta ansvar for meg,og jeg har problemer med å ta ansvaret for meg selv slikt ting er nå. Hva skal jeg gjøre?? Noen råd? Beklager et rotete og kaotisk innlegg.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg støtter dine foreldres syn på at du bør innlegges. Om de medisinene du tar finnes i depotform/sprøyte, bør du få det. Snakk med behandleren din i morgen. Lykke til :-) 0 Siter
Sør Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hei, Jeg synes du bør skrive ut det du har skrevet her, og vise det til behandleren din (hvis du får tak i ham/henne før påske) eller annen person som kan hjelpe deg raskt. Det virker som om du virkelig trenger de medisinene, selv om det kanskje skremmer deg. Ikke vent. Be om hjelp, for det tror jeg du forstår at du bør, og du vil få det bedre. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg ville kontaktet fastlegen i morgen tidlig. Hvis du har noe antipsykotiske medisiner ville jeg tatt det. Og beroligende eller sovemedisiner så hodet ditt får hvilt seg litt. Du kan også ringe hjelpetelefoner som er døgnåpne: Kirkens SOS: 815 33 300 Mental Helses hjelpetelefon: 810 30 030 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.