Gå til innhold

alkohol er også dop

Anbefalte innlegg

Gjest tørrlagt
Skrevet

noen som er enig i det? eller er det aksepert at det er lov å

drikke seg beruset? Hvorfor?

det lurer jeg på idag

Gjest drvalley
Skrevet

Selv om både alkohol og nikotin er rusmiddel, er det en klar forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler.

At lovlige rusmidler er mer akseptert, viser at vi har en ønsket holdning til regelverket.

Skrevet

Antagelig fordi alkohol også kan benyttes i en annen hensikt enn å bli full/ruset.

Alkohol er jo også en "nyttedrikk" f.eks en iskald øl mot tørste en sommerdag, og et nytelses-supplement til god mat (f.eks vin)

M.a.o har kroppen også en viss "nytteverdi" av alkohol i moderate mengder.

Narkotiske stoffer derimot, er ren gift for kroppen, og tas kun i den hensikt å oppnå rus.

Nikotin er forsåvidt også ensidig skadelig for kroppen. Men den gir til gjengjeld heller ikke noen rus som invirker på brukerens væremåte og / eller evne til å fungere normalt.

Gjest tørrlagt
Skrevet

Selv om både alkohol og nikotin er rusmiddel, er det en klar forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler.

At lovlige rusmidler er mer akseptert, viser at vi har en ønsket holdning til regelverket.

lovlig-dessverre, men ifølge Alkoholforsker Dukkert og 2 andre

eksperter innenfor dette feltet er: Alkohol det verste av alle

rusmidler! I ett Informasjonblad fra 1999 leste jeg at

registrerte Alkoholmisbrukere var kommet opp i over 300.000.

Det reelle tallet er nok skyhøyt.

Vel,jeg velger å ta meg en sigar i ny og ne..ta med meg godt

humør i selskaper uten å måtte oppkvikkes først! ( har ikke

bestandig vært sånn dessverre) og tro meg, jeg har det festlig!

Synd bare ,at så mange ødelegger seg...det er ett trist syn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...