Gjest tørrlagt Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 noen som er enig i det? eller er det aksepert at det er lov å drikke seg beruset? Hvorfor? det lurer jeg på idag 0 Siter
Gjest drvalley Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 Selv om både alkohol og nikotin er rusmiddel, er det en klar forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler. At lovlige rusmidler er mer akseptert, viser at vi har en ønsket holdning til regelverket. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 Antagelig fordi alkohol også kan benyttes i en annen hensikt enn å bli full/ruset. Alkohol er jo også en "nyttedrikk" f.eks en iskald øl mot tørste en sommerdag, og et nytelses-supplement til god mat (f.eks vin) M.a.o har kroppen også en viss "nytteverdi" av alkohol i moderate mengder. Narkotiske stoffer derimot, er ren gift for kroppen, og tas kun i den hensikt å oppnå rus. Nikotin er forsåvidt også ensidig skadelig for kroppen. Men den gir til gjengjeld heller ikke noen rus som invirker på brukerens væremåte og / eller evne til å fungere normalt. 0 Siter
Gjest tørrlagt Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 Selv om både alkohol og nikotin er rusmiddel, er det en klar forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler. At lovlige rusmidler er mer akseptert, viser at vi har en ønsket holdning til regelverket. lovlig-dessverre, men ifølge Alkoholforsker Dukkert og 2 andre eksperter innenfor dette feltet er: Alkohol det verste av alle rusmidler! I ett Informasjonblad fra 1999 leste jeg at registrerte Alkoholmisbrukere var kommet opp i over 300.000. Det reelle tallet er nok skyhøyt. Vel,jeg velger å ta meg en sigar i ny og ne..ta med meg godt humør i selskaper uten å måtte oppkvikkes først! ( har ikke bestandig vært sånn dessverre) og tro meg, jeg har det festlig! Synd bare ,at så mange ødelegger seg...det er ett trist syn! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.