Gå til innhold

Gynekolog

Gjest frustrertdame

Anbefalte innlegg

Gjest frustrertdame
Skrevet

Mann 36 år fikk problemer når kjæresten hadde vært hos en mannlig gynekolog, han synes at det er en slags utroskap og er redd for at han ikke orker sex med kjæresten etter dette.

Han har selv vært utro mot kjæresten men fått tilgivelse.

Er det normalt at menn kan reagere slik på dette?

Noen som kan skjønne hvorfor han gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde min kjære reagert på den måten på at jeg var hos legen og tok gu i forbindelse med kreftprøve hadde jeg seriøst trodd det hadde rablet for ham.

GU har med helse å gjøre, ikke med sex! Vet han i det hele tatt hva en gu dreier seg om???

Gjest høstløv
Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg!

Hvis det ikke er det, så bør du sende ham til psykolog, og det må være en mannlig psykolog. (Dette er svaret som mannen min kom med.)

Gjest frustrertdame
Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg!

Hvis det ikke er det, så bør du sende ham til psykolog, og det må være en mannlig psykolog. (Dette er svaret som mannen min kom med.)

Det er ikke et tulleinnlegg:( Jeg fikk sjokk når han sa dette til meg, han skal liksom ikke orke sex med meg pga dette? skjønner ingenting :( Han har ikke vært slik i andre situasjoner..

Skrevet

Hæ? Jeg ville bedt mannen ryke og reise. Det har ingenting med utroskap å gjøre overhode. Mannen kan ikke være helt god.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er ikke et tulleinnlegg:( Jeg fikk sjokk når han sa dette til meg, han skal liksom ikke orke sex med meg pga dette? skjønner ingenting :( Han har ikke vært slik i andre situasjoner..

Det er sjeldent at jeg viser innlegg på DOL til mannen min, men da han leste dette, så lo han høyt og sa det jeg skrev tidligere.

Jeg forstår at du er frustrert. Har du ikke født barn? Du kan da ikke være din første gynekologiske undersøkelse?

Hvorfor skal han reagere på en slik måte, det er jo bare en helt vanlig legeundersøkelse?

Gjest frustrertdame
Skrevet

Det er sjeldent at jeg viser innlegg på DOL til mannen min, men da han leste dette, så lo han høyt og sa det jeg skrev tidligere.

Jeg forstår at du er frustrert. Har du ikke født barn? Du kan da ikke være din første gynekologiske undersøkelse?

Hvorfor skal han reagere på en slik måte, det er jo bare en helt vanlig legeundersøkelse?

Jeg har ikke født barn, men det er ikke min første undersøkelse, jeg er 26 år...Skjønner ikke hvorfor han reagerer slik, måtte bare spørre her for å få bekreftelse på at det er så unormalt å reagere slik som jeg synes..:) Jeg har ikke tatt det opp igjen med han fordi han ble så irritert og han er bortreist, men det plager meg at slikt plager han..:( Selvfølgelig har en slik undersøkelse overhode ingenting med sex å gjøre, på det svarte han at jeg burde gått til en kvinnelig og at han ikke kunne for at han synes det var så ekkelt.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har ikke født barn, men det er ikke min første undersøkelse, jeg er 26 år...Skjønner ikke hvorfor han reagerer slik, måtte bare spørre her for å få bekreftelse på at det er så unormalt å reagere slik som jeg synes..:) Jeg har ikke tatt det opp igjen med han fordi han ble så irritert og han er bortreist, men det plager meg at slikt plager han..:( Selvfølgelig har en slik undersøkelse overhode ingenting med sex å gjøre, på det svarte han at jeg burde gått til en kvinnelig og at han ikke kunne for at han synes det var så ekkelt.

Når jeg har vært til en mannlig gynekolog, så har det alltid vært en kvinne (sykepleier eller sekretær) tilstede under selve undersøkelsen. Var det ikke det når du fikk fortatt undersøkelsen?

Dette har vært på poliklinikken på sykehuset, og jeg tror at det er for å beskytte legen mot å bli anklaget for overgrep.

Fastlegen min er en kvinne og hun foretar også gynekologiske undersøkelser, men da er det ingen andre tilstede.

Gjest frustrertdame
Skrevet

Når jeg har vært til en mannlig gynekolog, så har det alltid vært en kvinne (sykepleier eller sekretær) tilstede under selve undersøkelsen. Var det ikke det når du fikk fortatt undersøkelsen?

Dette har vært på poliklinikken på sykehuset, og jeg tror at det er for å beskytte legen mot å bli anklaget for overgrep.

Fastlegen min er en kvinne og hun foretar også gynekologiske undersøkelser, men da er det ingen andre tilstede.

Nei, det var ingen andre tilstede. Men uansett, det er jo en undersøkelse på fem minutter, og jeg synes slikt er svært ubehagelig..

Skrevet

Min mannlige fastlege foretar GU uten at det er andre til stede...

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, det var ingen andre tilstede. Men uansett, det er jo en undersøkelse på fem minutter, og jeg synes slikt er svært ubehagelig..

Ja, en må bare koble ut hodet og tenke på noe annet, for det er ikke behagelig å ligge der på utstilling.

Men å sammenligne det med utroskap er å overdramatisere en helt normal undersøkelse. Det er anbefalt å ta kreftprøve hvert 2. år. i hvert fall i min alder. Alle kvinner gjennomgår GU mange ganger i løpet av livet.

Gjest høstløv
Skrevet

Da er det ulik praksis.

På poliklinikken på sykehuset tilkalte gynekologen den kvinnelige assistenten fra nabokontoret, da han ba meg om å kle av meg, og hun var der helt til jeg hadde kledd på meg igjen.

Men hun var ikke der når undersøkelsen foregikk via samtale om symptomer og behandlingsmetoder og hva vi ellers snakket om.

candyqueen_83
Skrevet

Min og.

Gjest Istapp
Skrevet

''Noen som kan skjønne hvorfor han gjør det?''

Helt uforståelig.

Skrevet

Oj, mannen lider av ekstrem sjalusi og bør få hjelp til å takle den.

Skrevet

Jeg har tidligere vært sammen med en mann som var ekstremt sjalu, og som godt kunne funnet på å si noe slikt.

Han ble hjulpet av å gå til psykolog for å finne ut av sin egen usikkerhet. For det er jo det som er bakgrunnen for sjalusi (med mindre det har vært klare grunner, og det er det ikke å være hos gynekolog, uansett kjønn).

Gjest dddddddde
Skrevet

Da er det ulik praksis.

På poliklinikken på sykehuset tilkalte gynekologen den kvinnelige assistenten fra nabokontoret, da han ba meg om å kle av meg, og hun var der helt til jeg hadde kledd på meg igjen.

Men hun var ikke der når undersøkelsen foregikk via samtale om symptomer og behandlingsmetoder og hva vi ellers snakket om.

Jeg hadde følt det enda verre om det skulle være flere til stedes på en slik undersøkelse...

Men jeg tør ikke likevel.... Ekstra pinlig når en kjenner fastlegen så godt synes jeg. Men GU har aldri vært tema eldigvis :-/

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg hadde følt det enda verre om det skulle være flere til stedes på en slik undersøkelse...

Men jeg tør ikke likevel.... Ekstra pinlig når en kjenner fastlegen så godt synes jeg. Men GU har aldri vært tema eldigvis :-/

Jeg er funksjonshemmet og trenger hjelp til å komme opp i GU stolen, så jeg syntes at det var fint at det var en kvinnelig hjelper der.

På en annen poliklinikk, så var assistenten tilstede under hele konsultasjonstimen. Det gjør ikke meg noenting, men så har jeg også født fem barn, sjenansen er blitt borte på veien, kan en si.

Gjest verinoca
Skrevet

Da er det ulik praksis.

Ja, det er ulik praksis. Har jobbet i privat spesialistpraksis, og de mannlige legene der hadde alltid en kvinnelig sekretær eller spl tilstede ved GU.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, dette er overhode ikke en normal reaksjon.

Tvert imot er det en typisk reaksjon for en mann det er smart å komme seg unna fortere enn svint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...