Gå til innhold

Er det meg det er noe galt med?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF58
Skrevet

På Esso stasjonen der jeg bor jobber ei pen jente på ca 20-25 år.Jeg ga henne et kompliment og sa at hun var vakker."Du kunne vært fotomodell du hadde du vært litt høyere" sa jeg.Jeg er personlig kristen.Jeg nevnte dette i bibelgruppen jeg går i 2 mandager per mnd.Jeg sa kanskje et jeg flørtet,noe jeg i etterkant husker var feil ordbruk.Jeg måtte faktisk konferere med en kvinne for å høre hvordan hun opfattet dette.Jeg brukte feil ord.Siden jeg har problemer med å omgås kvinner lurte jeg på om dette var en feil.Jeg vil gjerne forbedre meg,og sliter med å få kontakt med kvinner fordi jeg er ganske "klønete".Da jeg nevte dette til bibel-gruppe lederen ble han sint å sa at jeg ikke skulle "sjekke opp jentunger på halve min alder".Han kom med karakteristika av min kropp og min alder og jeg protesterte å sa at det var heller ikke

meningen.Det ble en såpass stor sak ut av det og det endte med at jeg antageligvis må slutte i den bibelgruppen og enten finne meg en nye gruppe eller ny menighet.På telefon senere hadde vi en diskusjon på ca 30 minutter.Under den samtalet sa han at han ville reagert negativt hvis hans kona hadde vært hos frisøren en dag og jeg da hadde sagt " Så fin du er på håret i dag frue,har du vært hos frisøren?" Han mente at ingen andre en han-mannen-hadde lov til å si dette.Er ikke dette fulstendig "galskap" han høres jo ut som en sånn mørkemann som fantes på 50 tallet,da kvinner skulle gå i skjørt,tv og kino var "synd" og Hallesby hadde sin

"svoveltale".Er det jeg som er en stor "synder" eller er det bibel-gruppelederen som er "fanatiker" og jeg bør slutte så fort som mulig? Han er jo ganske spesiell eller hva? Jeg blir ganske frustrert om jeg er en så fæl person at selv de kristne ikke vil ha meg.Hva gjør jeg da? Blir human-etiker? Katolikk? Går på fylla?

Videoannonse
Annonse
Gjest kahloli
Skrevet

Du kan tro hva du selv vil, uavhengig av hvor du passer inn. Jeg har selv en veninne som er kristen, men som ikke er med i noe miljø, fordi hun ikke føler hun passer inn med sine verdier og livsstil. Synes han der hørtes idiot ut jeg. Selfølgelig kan du komplimentere hans kone for hennes hår. Det er jo forskjell på et enkelt kompliment og "legge ann på noen".

Men hvorfor snakker dere om sånne ting under "bibelmøter"?

Om det var jeg som stod bak disken ville min oppfattelse av deg være avgjørende omkring hvordan du sa det. Jeg selv tar ikke alltid sånne kommentarer positivt. Mitt råd til deg er å la være med å si slike ting til unge jenter. Det kan lett overskride noen grenser selv om du ikke mente noe med det.

Gjest EUPF58
Skrevet

Du kan tro hva du selv vil, uavhengig av hvor du passer inn. Jeg har selv en veninne som er kristen, men som ikke er med i noe miljø, fordi hun ikke føler hun passer inn med sine verdier og livsstil. Synes han der hørtes idiot ut jeg. Selfølgelig kan du komplimentere hans kone for hennes hår. Det er jo forskjell på et enkelt kompliment og "legge ann på noen".

Men hvorfor snakker dere om sånne ting under "bibelmøter"?

Om det var jeg som stod bak disken ville min oppfattelse av deg være avgjørende omkring hvordan du sa det. Jeg selv tar ikke alltid sånne kommentarer positivt. Mitt råd til deg er å la være med å si slike ting til unge jenter. Det kan lett overskride noen grenser selv om du ikke mente noe med det.

Jeg har blitt mobbet mesteparten av livet og har altid som kristen følt meg som en synder.Merkelig at en av de aller største religionene i verden skulle gi meg en dårlig selvfølelse enda jeg vitterlig aldri har gjørt noe vesentlig galt.Har ikke en gang vært utro mot min kone.Ble skilt i 1992.Det verste jeg har gjort må enten å kjørt på rødt,kjørt for fort,eller feid over to damer i 1995-97 eller noe.Har jeg i løpet av 51 år sloss med noen har det altid vært menn eller gutter.Så noe storsynder er jeg ikke.Har sikkert smugla svenskekjøtt eller for mye øl eller sprit.Så Harry har jeg jo vært da.Men thats it.Å ja jeg var full i marinen fra 1978-79.Sikkert en 2-5 ganger.

Skrevet

Du har ikke gjort/sagt noe galt etter min mening. Lederen i bibelgruppa høres mer skrudd ut, spør du meg.

Tror du virkelig at Gud ville hatt noe imot at du ga komplimenter til damer? Om de er yngre eller eldre, gifte eller single spiller ingen rolle. Det å si noe hyggelig til et annet menneske er bare fint :-)

Skrevet

Lederen i bibel-gruppen høres ikke god ut! Bytt gruppe du!!!

Selvsagt har andre menn lov til å kommentere hans kones nyfriserte hår!

Som kahloli sier, så kan komplimenter til yngre kvinner tas på forskjellige måter, avhengig av både kroppsspråk, tidligere erfaringer med personen, blikk osv.

Men det betyr ikke at menn ikke kan gi komplimenter også til yngre kvinner.

Jeg, som regner meg som kristen, blir så trist når andre mener at skylden og synden er det som dominerer troen.

Jeg tror faktisk ikke at Gud er en slem dommer som dømmer oss både mens vi lever og etter at vi er døde. Jeg tror han/hun/det er en snill kraft som ønsker at vi gjør det beste vi kan ut i fra de forutsetningene vi har.

Vi skal ikke føle skyld for at vi ikke er perfekte - ingen er det!!!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Komplimenter er alltid hyggelige å få, om de er sagt på en fin måte. Bare koselig at du sa til jenta at hun kunne vært modell, men neste gang unlater du å nevne at hun ikke er høy nok. Er hun så lav at hun har komplekser for det, vil hun helst ikke bli minnet på det.

Når det gjelder lederen av biblegruppen... Jeg tror det er like bra at du slutter der, han høres ikke bra ut. Selvsagt kan andre enn han gi kona hans komplimenyter, han eier henne ikke. Men ikke gjør den feilen at du tillegger alle kristne samme holdninger som han her har. Prøv å finne deg en annen biblegruppe.

Lykke til, og fortsett å gi komplimenter til kvinnene rundt deg :-)

Gjest samme alder
Skrevet

Jeg er på en måte litt enig med lederen din men jeg syns det var veldig dumt av ham å bli sint.

Jeg synes ikke at man bør gi slike komplimenter til noen som er så mye yngre. Jeg ville følt det litt ubehagelig når jeg var så ung om en slik "gamling" kom å sa noe sånt. For når man er 20 eller 25 år så ser man på en femtiåring som litt gammel og mange kan lett også tenke at det der er en "gammel gris". Nå tror jeg ikke du er slik men det er fort å tenke slik om en ikke kjenner vedkommeende som utrykker seg slik.

Jeg synes du ikke bør gå å si sånnt til så mye yngre kvinner, flørt heller med kvinner på din egen alder, eller de over førti og la heller ungdommene få flørte seg i mellom. De unge får ofte nok komplimenter så allikevel.

Gjest ingenledigenicknå
Skrevet

Dette innlegget får jeg ikke helt til å stemme med tråden:

Dataavhenginghet og imtimitetsvegring. - EUPF58 - 27.03.2010

''Sperrer meg inne 5 dager i uka.Har sluttet å vaske klær,oppvask og meg selv.Tror det er ca 14 dager siden jeg dusjet.Lurer på å flytte inn i skogen,synes det var en god ide.Liker ikke mennesker lenger, bare dyr.Hva slags galskap er dette?LIker helst ikke å snakke på telefon,synes det blir for intimt.Vil helst bare bruke sms og internett.Føler meg både avstumpet og vel på samme tid.Har ikke vasket eller ryddet inne i hust på ca 3 år''

Hvordan kombineres dette med å jobbe på Esso? Ser du skriver at du murer deg inne 5 dager i uken, betyr det at du jobber de to resterende? Hvis så er tilfelle synes jeg det er veldig rart om ingen har kommentert noe dersom situasjonen er slik at du ikke har dusjet eller vasket deg på 14 dager.

Du skriver jo også at du har nytte av å gå i bibelgruppen og er redd for at du må finne ny gruppe eller menighet. Det tolker jeg i den retning at å tilhøre en menighet eller bibelgruppe er viktig for deg, og da virker det også som du ønsker å treffe disse menneskene?

Dette er ikke ment som et angrep, jeg får det bare ikke helt til å henge sammen.

Forøvrig synes jeg bibelgruppelederen tok vel hardt i når han kjeftet på deg for at du hadde gitt et kompliment.

Skrevet

''Sperrer meg inne 5 dager i uka.Har sluttet å vaske klær,oppvask og meg selv.Tror det er ca 14 dager siden jeg dusjet.Lurer på å flytte inn i skogen,synes det var en god ide.Liker ikke mennesker lenger, bare dyr.Hva slags galskap er dette?LIker helst ikke å snakke på telefon,synes det blir for intimt.Vil helst bare bruke sms og internett.Føler meg både avstumpet og vel på samme tid.Har ikke vasket eller ryddet inne i hust på ca 3 år''

Hvordan kombineres dette med å jobbe på Esso? Ser du skriver at du murer deg inne 5 dager i uken, betyr det at du jobber de to resterende? Hvis så er tilfelle synes jeg det er veldig rart om ingen har kommentert noe dersom situasjonen er slik at du ikke har dusjet eller vasket deg på 14 dager.

Du skriver jo også at du har nytte av å gå i bibelgruppen og er redd for at du må finne ny gruppe eller menighet. Det tolker jeg i den retning at å tilhøre en menighet eller bibelgruppe er viktig for deg, og da virker det også som du ønsker å treffe disse menneskene?

Dette er ikke ment som et angrep, jeg får det bare ikke helt til å henge sammen.

Forøvrig synes jeg bibelgruppelederen tok vel hardt i når han kjeftet på deg for at du hadde gitt et kompliment.

Han jobber vel ikke på Esso nå?

Gjest ingenledigenicknå
Skrevet

Han jobber vel ikke på Esso nå?

''På Esso stasjonen der jeg bor jobber ei pen jente ''

Leste nok litt for raskt der gitt. Jenta som jobber ikke trådstarter. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.

Gjest EUPF58
Skrevet

Jeg jobber hverken på Esso eller andre steder.Men jeg har da bil siden jeg bor på landet!Jeg klarer fint å gå i bibelgruppe ca 20 ganger i året.Jeg må bare dusje de 20 gangene,og late som jeg er frisk.Vil ikke at de andre skal kaste seg over meg som den

"svake" og den de synes synd på og trenger å bes for.Nå kan jo problemet kanskje være løst da siden jeg kansje er blitt kasta ut.

Skrevet

Ha ha ha...for en mann han"lederen" i bibelgruppa deres er ...

Finn deg en ny gruppe, men gi beskjed til de andre som er der at han ønsket deg ut og hvorfor, kanskje det er flere enn deg som tar turen over på en annen gruppe.

Neste gang du ser kona hans, så sier du høyt og tydelig at du syntes hun ser virkelig flott ut i dag:) Håper " lederen" hører det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...