Gå til innhold

Er du ryddig eller rotete?

Anbefalte innlegg

Gjest ryddeguri
Skrevet

Noen jeg kjenner har overfylte hjem, med skikkelige roterom, stabler med bøker og tidsskrifter overalt i huset - og leter stadig etter "bortkomne ting". Så rart da, gitt... Å bo i noe som ser ut som et overfylt loppemarked eller et utvidet returpunkt, kan da ikke være festlig?

Andre har to jakker i gangen, og skoene i skoskap - stort sett rent og pent overalt.

Jeg er hverken i kategori 1 eller 2, men er opptatt av å kaste ting, gi videre det som ikke brukes - generelt kvitte meg med det som ikke lengre er i bruk. Jeg hater rot, men smårot blir det allikevel. Boden ser ut som den har vært utsatt for en eksplosjon (alt settes på gulvet, ikke i hyllene). Jeg skal rydde skikkelig der nå i dag. Lage et forbedret system.

Hvordan er du?

Er du en impulskjøper med alt for mange ting rundt deg?

Bruker du påska til å rydde?

Gjest Elextra
Skrevet

''Er du en impulskjøper''

Nei, stort sett ikke.

'' med alt for mange ting rundt deg?''

Ja.

''Bruker du påska til å rydde?''

Nei

Gjest thats me ja
Skrevet

Jeg er helt håpløs med å rote. Har ikke så mange ting, klær... Prøver å kvitte meg med alt som ikke er i bruk. Men jeg går gjerne inn med sko, slenger jakka på gulvet, setter ting aldri på plass når jeg er ferdig med det. Gidder ikke alltid tørke opp når jeg har sølt noe :-) Jepp en liten gris. Men jeg har en liten økt med rydding hver dag, og 1-2 skippertak i uken.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, jeg har det stort sett ryddig rundt meg.

Mannen min er kaste typen, han kaster veldig fort ting vi ikke har bruk for, for at rot ikke skal hope seg opp.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har altfor mye rundt meg, men kaster likevel og gir bort hele tiden. Har en datter som er ekstremt rotete og kan gjøre meg aldeles spinngal noen ganger.

Jeg henger opp jakka mi hver gang og ville aldri finne på å slenge den et eller annet sted. Jeg legger alltid fra meg papirer, aviser og slikt på spisebordet og må rydde plass til å spise og irriterer meg over at jeg ikke kan ha det ryddig. Jeg har flere bøker rundt meg her hvor jeg sitter i stua og bokhyllene er ikke ryddige.

Nei jeg skal kose meg i påsken, ikke rydde. Har bedt venner til middag både torsdag og lørdag og de får bare overleve rotet:-)

Gjest ryddeguri
Skrevet

Jeg har altfor mye rundt meg, men kaster likevel og gir bort hele tiden. Har en datter som er ekstremt rotete og kan gjøre meg aldeles spinngal noen ganger.

Jeg henger opp jakka mi hver gang og ville aldri finne på å slenge den et eller annet sted. Jeg legger alltid fra meg papirer, aviser og slikt på spisebordet og må rydde plass til å spise og irriterer meg over at jeg ikke kan ha det ryddig. Jeg har flere bøker rundt meg her hvor jeg sitter i stua og bokhyllene er ikke ryddige.

Nei jeg skal kose meg i påsken, ikke rydde. Har bedt venner til middag både torsdag og lørdag og de får bare overleve rotet:-)

''Nei jeg skal kose meg i påsken, ikke rydde.''

Jeg synes det er kos å få det ryddig, og det krever egentlig ikke så mye, hverken av tid eller krefter :-)

Skrevet

Tja, jeg er vel midt i mellom jeg også. Går rundt og smårydder om dagene, men det store skippertaket gidder jeg ikke i påsken. Så ille er her da heller ikke, men vi har to boder vi godt kunne skaffet oss litt bedre oversikt over.

Mannen er ikke spesielt ryddig av seg, og vi har to småjenter som også roter litt. Men de bidrar heldigvis når de får beskjed om det, hele gjengen. Så sånn jevnt over har vi det ganske normalt ryddig vil jeg tro - vi lever godt med det i hverdagen, og legger inn en ekstra innsats før vi får besøk :o)

Gjest segunda
Skrevet

''Nei jeg skal kose meg i påsken, ikke rydde.''

Jeg synes det er kos å få det ryddig, og det krever egentlig ikke så mye, hverken av tid eller krefter :-)

Jo det krever blant annet at jeg ikke kan kose meg på dol imens;-)

Jeg synes ikke det er kos å rydde og vaske. Jeg har alltid hatet det, og får av og til vaskehjelp som vasker leiligheten selvom den ikke er stor. Foretrekker heller å jobbe litt ekstra.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Å bo i noe som ser ut som et overfylt loppemarked eller et utvidet returpunkt, kan da ikke være festlig?''

De som har det sånn, er vel fornøyd med det, og ikke så manisk opptatt av minimalisme og ryddighet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg hater rot.

Vantrives så forferdelig i kaos- med melkekartonger spredt på kjøkkenbenk, smuler på matbord, gamle aviser på bord/gulv- og overfylte hyller overalt.

Så jeg rydder. Jeg rydder fra morgen til kveld. Jeg er på tur til toalett, og tar ut søpla derifra etterpå. Jeg henger opp klær og setter samtidig på klesmaskina. Jeg lager middag, mens jeg rengjør/rydder kjøkkenet.

Når huset er ryddig og rent så puster jeg ut og nyyyyyyter.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Å bo i noe som ser ut som et overfylt loppemarked eller et utvidet returpunkt, kan da ikke være festlig?''

De som har det sånn, er vel fornøyd med det, og ikke så manisk opptatt av minimalisme og ryddighet.

Ja, heldigvis kan vi selv velge hvordan vi vil ha det hjemme.

Å bo i noe som kan sammenlignes med loppemarked er uaktuelt for meg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, heldigvis kan vi selv velge hvordan vi vil ha det hjemme.

Å bo i noe som kan sammenlignes med loppemarked er uaktuelt for meg.

Jeg har ikke noe loppemarkedhjem, jeg heller - men jeg synes ikke det er spesielt rart at folk trives med forskjellige ting.

Selv om jeg synes det er ålreit å ha det nogenlunde ryddig, får jeg frysninger av sånne sterile hjem hvor ungene knapt får sitte i sofaen av frykt for at ei omhyggelig dandert pute skal dyttes noen centimeter ut av posisjon. Hvis jeg måtte velge mellom de to ytterpunktene, ville jeg nok heller valgt loppemarkedet. Men heldigvis slipper jeg det. ;)

Skrevet

Jeg har ikke noe loppemarkedhjem, jeg heller - men jeg synes ikke det er spesielt rart at folk trives med forskjellige ting.

Selv om jeg synes det er ålreit å ha det nogenlunde ryddig, får jeg frysninger av sånne sterile hjem hvor ungene knapt får sitte i sofaen av frykt for at ei omhyggelig dandert pute skal dyttes noen centimeter ut av posisjon. Hvis jeg måtte velge mellom de to ytterpunktene, ville jeg nok heller valgt loppemarkedet. Men heldigvis slipper jeg det. ;)

''Hvis jeg måtte velge mellom de to ytterpunktene, ville jeg nok heller valgt loppemarkedet. Men heldigvis slipper jeg det. ;)''

Samme her :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg hadde valgt motsatt enn deg. ;-)

Det hadde nok blitt litt rot med putene, for selv om jeg liker har det ryddig og gjerne "sterilt" i blant- så _lever_ vi her. Både vokse og unger lever, og når vi har putekrig- eller popcorn foran TV'en så blir det litt rot. Men rotet får ikke lov til å vedvare over dager.

Skrevet

Er vel hverken kategori 1 eller 2, men vil likevel si at jeg er en rotete person. Stort sett er det rimelig ryddig hos oss. Jeg hater å rydde, men liker å ha det ryddig...

Men for all del, ikke gå inn på soverommet eller kikk i alle skuffene våre :)

Skrevet

Jeg er nok et sted midt i mellom kategori 1 og 2, men nærmere kategori 1 tenker jeg.

Jeg liker ikke å ha det overfylt, og jeg liker ikke å ha veldig mye rot i skap og skuffer. Prøver å kvitte meg med ting jeg ikke trenger, og heller ikke kjøpe mer enn det jeg har bruk for.

Skrevet

Er egentlig en ryddig person. Men grensene mine har flyttet seg etterhvert som jeg har skjønt at jeg ikke kan jobbe 24/7 med å holde det rent og ryddig til enhver tid. Det begynte vel da jeg fikk mitt første barn.

Jeg slapper best av når det er rent og ryddig rundt meg, men har lært meg til at det går an å synke ned i sofaen med god samvittighet selv om ikke alt er på stell..

Gjest togli
Skrevet

Jeg hater rot, så her er det stort sett ryddig og det koster meg egentlig ikke mye tid og krefter å ha det slik... Føler aldri at jeg rydder siden vi er flinke til å ta ting etterhvert.

Igår rydda vi klesskapet i gangen ;) Ungene tok to-tre kurver hver (sine egne kurver) og jeg resten. Var unnagjort på en times tid og dæven så deilig når det var gjort ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde valgt motsatt enn deg. ;-)

Det hadde nok blitt litt rot med putene, for selv om jeg liker har det ryddig og gjerne "sterilt" i blant- så _lever_ vi her. Både vokse og unger lever, og når vi har putekrig- eller popcorn foran TV'en så blir det litt rot. Men rotet får ikke lov til å vedvare over dager.

Samme her :)

Skrevet

jeg er en blanding.. Jeg klarer ikke å kaste ting, så det blir satt inn i boden. Og der ser det ikke ut :P

Men jeg liker at det er ryddig ellers i huset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...