Gå til innhold

svigerforeldre..

Anbefalte innlegg

Gjest kalenders
Skrevet

Jeg er gift og har hyggelige svigerforeldre. Men jeg synes det er et ork å besøke dem/få besøk av dem. Blir sliten av å tenke på at jeg må vaske, ordne mat osv. Er strengt talt ikke så interesserti besøk. De kommer så ofte...orker ikke være så sosial...flere som kjenner seg igjen? Kommer de en mandag er nesten hele helga ødelagt for da tenker jeg på alt stresset rundt det..

Gjest Elextra
Skrevet

Kjenner meg litt igjen, ja! Tidligere bodde svigerforeldrene langt unna, og enda så hyggelige de var, var besøk begge veier også et ork. Nå bor de nærmere og besøkene blir hyppigere og langt kortere - mye hyggeligere synes jeg.

Eneste rådet jeg kan gi er at du ikke bryr så mye med at alt skal være tipp topp når de kommer på besøk. La dem komme og delta omtrent i deres vanlige liv, slik dere ville hatt det også om dere var alene. Og forsøk om mulig å få til hyppigere og kortere besøk.

Gjest majas mamma
Skrevet

Har selv veldig hyggelige svigerforeldre, men det er grenser hvor mye jeg shiner opp huset for at de kommer på besøk. Kommer jo litt an på settingen selvfølgelig, men ett kjapt tak over gulvet med støvsugeren og en sjekk at badet ser ok ut er det jeg strekker meg til hvis de kommer litt sånn mitt i uka. Kommer de uanmeldt får de ta tingene som de er. Kommer de en tur i helga planlegger jeg litt god middag, og regner med at siden fredagsvaska er god nok for meg får den være bra nok for svigers også. Det er nesten mer stress å besøke mine, for svigermor har det med at hun skal tilfredstille alle, og disker derfor opp med tre fire forskjellig desserter slik at alle skal få noe de liker. Og så skal hun alltid unnskylde seg med alt hun ikke har fått gjort. Men ,som jeg sier til henne, hvis du ikke nevner det så er det ingen som ser det. Men det glemmer hun til neste gang.

Jeg tar svigers små særegenheter med godt humør, og er glad for at de er hyggelige og trivlige. Har nok av eksempler på svigerforeldre som ikke er det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Legg lista lavere.

Kommer de ofte, er det ingen grunn til å stresse seg matt med oppvarting og hjemmestyling. Folk som er mye på besøk, defineres ikke lenger som "storfint besøk", de flyttes over i "føl deg som hjemme"-kategorien, og da må de ordne langt mer selv. ;)

Gjest kinelle
Skrevet

Legg lista lavere.

Kommer de ofte, er det ingen grunn til å stresse seg matt med oppvarting og hjemmestyling. Folk som er mye på besøk, defineres ikke lenger som "storfint besøk", de flyttes over i "føl deg som hjemme"-kategorien, og da må de ordne langt mer selv. ;)

Her har vi samme kategorier :o)

Gjest mallet
Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å vaske og styre bare fordi svigers skulle stikke innom på en mandag. Skal de ha mat lager jeg bare dobbel porsjon av det vi skal ha til middag den dagen, vanlig hverdagsmat. Av annen bevertning vanker det bare te/kaffe. Evt nøtter/frukt/kjeks om vi skulle ha noe i skuffen, ellers ingenting.

Ser det helt bombet ut tar jeg og/eller mannen gjerne en kjapp runde i stuen og plukker opp leker og ferdigleste aviser og en kjapp sveiv med støvsugeren like før de kommer, men det prøver vi å gjøre med jevne mellomrom uansett om vi får besøk eller ikke :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å vaske og styre bare fordi svigers skulle stikke innom på en mandag. Skal de ha mat lager jeg bare dobbel porsjon av det vi skal ha til middag den dagen, vanlig hverdagsmat. Av annen bevertning vanker det bare te/kaffe. Evt nøtter/frukt/kjeks om vi skulle ha noe i skuffen, ellers ingenting.

Ser det helt bombet ut tar jeg og/eller mannen gjerne en kjapp runde i stuen og plukker opp leker og ferdigleste aviser og en kjapp sveiv med støvsugeren like før de kommer, men det prøver vi å gjøre med jevne mellomrom uansett om vi får besøk eller ikke :)

Du har kanskje rett i at det kun dreier seg om ettermiddagsbesøk. Jeg tok det for gitt at det dreide seg om besøk over flere dager, usikker på hvorfor, men jeg tenkte ikke engang tanken at noen kunne sette i gang et slikt apparat bare for et besøk over noen timer.

Uansett helt enig med de som sier at lista må legge lavere.

Skrevet

Hos min kjære ser det vanligvis sånn ut at jeg synes det krever noe rydding og vasking før de blir bedt på middag ja! Derfor blir det som oftest kun når jeg har overskudd til det og helst når min kjære kommer på det litt før 2 timer før middagstid... *hehe*

Gjest mallet
Skrevet

Du har kanskje rett i at det kun dreier seg om ettermiddagsbesøk. Jeg tok det for gitt at det dreide seg om besøk over flere dager, usikker på hvorfor, men jeg tenkte ikke engang tanken at noen kunne sette i gang et slikt apparat bare for et besøk over noen timer.

Uansett helt enig med de som sier at lista må legge lavere.

Jeg tenkte det var ettermiddagsbesøk fordi hun sa de kom ofte, men det kan jo selvsagt hende at det er snakk om besøk over flere dager. Overnattingsbesøk kan jo være litt mer stressende, spesielt hvis man føler man ikke får nok privat-tid. Men akkurat vasking og mat og sånt tror jeg ikke jeg ville styret så mye med uansett.

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor må du vaske fordi de kommer? Hvis det er så skittent og rotete at folk ikke orker å komme innenfor døra, så får du sette igang og ta en kjapp ryddesjau sammen med mann og barn. Dette trenger vel ikke ta mer enn en halv time?

Mannen din kan bestemme hva dere skal spise og kjøpe inn til middagen og du lager middag - eller omvendt. Middag må dere vel ha uansett og å lage mat til to ekstra personer koster fint lite styr ;)

Jeg tror nesten du innbiller deg at alt må være perfekt når svigers kommer på besøk? Hvis de er sjokkert over at ting ikke er perfekt hos dere, så har de jo seg selv å takke. Det er jo de som har oppdratt sønnen sin ;)

Skrevet

Kanskje du skal lage litt mindre stress ut av det?

fargeklatten
Skrevet

Tøys og tull. Her må du se på deg selv og forbedre deg. Kommer det besøk en mandag så har vel du og din mann ordnet huset til helga? Man kan jo like godt få besøk av noen lørdag eller søndag og da er det veldig normalt for folk å ha vasket og støvsuget litt på fredager eller lørdags formiddag. Dette holder i mange dager fremover så med litt rydding av aviser og gamle kopper på bordet så er det ikke noe problem å få besøk av noen på mandager heller.

Dette bunner i om du virkelig liker dine svigerforeldre. Jeg tror ikke det siden du heller ikke vil besøke dem. Dette er det du som må ta tak i , du har problemene her. Psykiske? Da ser jeg bort ifra at dine svigerforeldre ikke er noen surpomper og "ødeleggende" mennesker, siden du har omtalt dem som snille. Det er en helt annen sak.

Det er ofte et godt råd å dra til folk for å bli oppvartet om man ikke vil ordne besøk hjemme hos seg selv. Da kan man jo si at man skal noe den dagen hvor besøket pleier å dukke opp regelmessig... eller at hele uka er fullt opptatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...