Gå til innhold

humørsyk mor

Anbefalte innlegg

Gjest frustert 40
Skrevet

Jeg blir så stresset av min mor til tider. Hun er tydeligvis humørsyk. Det kan gå 2 uker mellom hver gang vi prates, og da kan hun virke mutt og innesluttet. Mens en annen periode er hun blir og munter, og da virker det som om hun er en helt annen person. Slik han hun vært hele livet, og det henger fortsatt igjen at jeg blir super stresset når hun er slik mutt og "anderledes". Det gjør at jeg ofte ikke gleder meg så veldig når jeg skal besøke henne. Alle har vi lov til å ha dårlige dager, er ikke det, men denne humørforandringen går meg virkelg på nervene. Hva kan man selv gjøre for ikke å havne i den "fellen" at man selv blir i dårlig humør pga. dette? Det er ødeleggende på livskvaliteten, rett og slett.

Og det nytter ikke å snakke med henne om det, bare så det er sagt, da blir hun bare sint og ting blir enda værre. Man må liksom "stryke katten med hårene", og vokte seg for "eggeskallene" om dere skjønner. Hva gjør man for å ikke la seg påvirke av dette??

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Jeg forstår ikke at det kan gå ut over livskvaliteten din at du har kontakt med en humørsyk mor en gang 2. hver uke.

Hun lever sitt liv, og du lever ditt, og dere møtes såpass sjeldent at det virker helt urimelig at kan gå deg slik på nervene.

Gjest frustert 40
Skrevet

Jeg forstår ikke at det kan gå ut over livskvaliteten din at du har kontakt med en humørsyk mor en gang 2. hver uke.

Hun lever sitt liv, og du lever ditt, og dere møtes såpass sjeldent at det virker helt urimelig at kan gå deg slik på nervene.

var ikke det jeg spurte om!

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

var ikke det jeg spurte om!

Da kan jeg gi deg et annet svar:

La være å tenke på det, du kan uansett ikke forandre moren din.

Skrevet

Jeg har problemer med humørsyke mennesker, forstår ikke helt hvor jeg har dem. Husk at det er den humørsyke som har et problem, ikke du. Hev deg over det så godt du kan. Du får neppe forandret henne.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor lar du det gå slik innover deg? Har du kanskje dårlig samvittighet på noen måte og føler du burde ytt mer overfor din mor?

Tror du bare må stryke henne medhårs, som du sier, og innse at du neppe kan klare å forandre henne.

Skrevet

Det er vel neppe noe å få gjort med at hun er humørsyk. Men du kan la være å la det gå inn over deg..

Vær bevisst på at hennes humør ikke skal gå utover deg.

Ikke bruk tankevirksomhet på henne før besøket. Du merker fort nok hvilket humør hun er i. Og etter at dere har vært sammen, prøv å fokusere på andre ting. Da vil du kanskje etterhvert merke at det påvirker deg i mindre grad enn før..?

Gjest fattigmor
Skrevet

uffa meg, så trist for deg og din mor. Kan det hende,at hun er plaget av noe?Du vet ,noen mødre belemrer ikke sine Barn med egne problemer?

Hadde jeg visst at min egen mor,var psykisk syk..så hadde forholdet vårt vært så mye bedre i voksen alder!

Som Barn og ungdom skjønte jeg ikke så veldig mye,syntes bare at mor var veldig sær og spessiell ...og var mye i tottene på hverandre, dessverre.

Motstand tålte hun ikke, da ble hun gal og nesten farlig,så jeg gjorde henne til lags bestandig,da var hun snill og god.

Stakkars min mor...hun må hatt det vondt..jeg har tilgitt henne forlengst!Hun er død nå..og som jeg angrer at vi aldri snakket skikkelig ut på en god måte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...