EnolaGay Skrevet 30. mars 2010 Skrevet 30. mars 2010 Jeg har fått meg en fryseboks! Og ser løsningen på "kakeproblemet" mitt til konfirmasjon i mai. Jeg baker en stabel og fryser dem ned! Oh fryd o lykke. :0) Men hvilke typer kake egner seg best til frysing uten å miste smak og fasong? 0 Siter
-ssi Skrevet 30. mars 2010 Skrevet 30. mars 2010 Sjokoladekake egner seg godt til frysing, men ikke med Nonstop på (de blir grå). Du kan eventuelt pynte med dem etter tining. Ellers er det greit å fryse kakebunner (del dem opp først og ha papir mellom lagene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2010 Skrevet 30. mars 2010 Nøttebunner, sjokoladekaker, sukkerbrød (uten pynt og krem) og formkaker er fine å fryse. Jeg ville hatt på pynt etterpå da, også vaniljekrem og marsipan. Men det er jo fort gjort om selve kakebunnen er ferdig. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Skrevet 30. mars 2010 Nøttebunner, sjokoladekaker, sukkerbrød (uten pynt og krem) og formkaker er fine å fryse. Jeg ville hatt på pynt etterpå da, også vaniljekrem og marsipan. Men det er jo fort gjort om selve kakebunnen er ferdig. *Noterer* Jeg må finne en måte å rekke å ta opp, tine, pynte og oppbevare i passende tid... *heller i meg gøypiller med skjelvende hender* 0 Siter
cathlin Skrevet 30. mars 2010 Skrevet 30. mars 2010 *Noterer* Jeg må finne en måte å rekke å ta opp, tine, pynte og oppbevare i passende tid... *heller i meg gøypiller med skjelvende hender* Hehe:-) 0 Siter
EnolaGay Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Skrevet 31. mars 2010 Suksessterte Nemlig. Og jeg har nå lest så mange forskjellige oppskrifter på å få til krem som ikke renner. At jeg vurderer å spraye med hårspray for å få det stivt! Gaaaaahhhhhhhhh.... 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Nemlig. Og jeg har nå lest så mange forskjellige oppskrifter på å få til krem som ikke renner. At jeg vurderer å spraye med hårspray for å få det stivt! Gaaaaahhhhhhhhh.... Jeg har aldri hatt problemer med at kremen renner så bare si hvis du vil ha nok en oppskrift 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.