Gjest mener jeg Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 ''Prester kan sikkert være ok samtalepartnere, men kan aldri erstatte en psykolog.'' Jeg er ikke helt enig med deg. I en del situasjoner så kan en prest gjøre en bedre jobb enn en psykolog. Når det kommer til sorgbearbeiding, og ikke minst krisehåndtering ved ulykker og dødsfall, har mange prester opparbeidet seg erfaring og ekspertise som mange psykologer kan se langt etter. 0 Siter
Sør Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Når det kommer til sorgbearbeiding, og ikke minst krisehåndtering ved ulykker og dødsfall, har mange prester opparbeidet seg erfaring og ekspertise som mange psykologer kan se langt etter. Hei, Jo, men det er jo fordi de har erfaring, som du sier. Snakker du med krise-psykologer så er nok de minst like flinke. Det sagt, det er ikke nødvendigvis en "konkurranse" mellom prester, imamer, rabbier, osv, og psykologer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Hei, Jo, men det er jo fordi de har erfaring, som du sier. Snakker du med krise-psykologer så er nok de minst like flinke. Det sagt, det er ikke nødvendigvis en "konkurranse" mellom prester, imamer, rabbier, osv, og psykologer. Med vennlig hilsen Joda. Men det er ikke så veldig mange krisepsykologer, sett i forhold til prester. Men de som jobber innen samme feltet kan jo være like flinke eller bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.