Gjest Guri Helene Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Hei! Jeg er en jente på 15 år. Har et lite problem med å svime av når jeg ser på filmer som er f.eks. blodige. Detta har skjedd en gang at jeg har svimt av. Men i ettertid har jeg sliti med å se på filmer. Skal ikke mye til før jeg kjenner at jeg blir varm og svimmel. Dette er sikkert bare noe psykisk, men er utrolig frustrerende og irriterende å ikke kunne se filmer med folk fordi du er redd for at du skal svime av. Har du kanskje noen tips om hvordan jeg kan klare å komme over dette eller hvordan detta kan unngås? 0 Siter
Gjest påskesol Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Du kan prøve å puste dypt og ordentlig noen ganger, det hjelper sikkert. Det er sikkert sånn at du syns det er så skummelt/spennende at du nesten ikke puster, og da kan en besvime. Prøv å legg merke til det neste gang og så trekker du pusten 0 Siter
Gjest problem solved Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 Kan du ikke bare si at du ikke vil se sånn type filmer, da? Sørg for å lese om handlingen før du sier ja eller nei til å bli med på kino. 0 Siter
Gjest Dolores77 Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 Når du ser disse filmene, sitter, står eller ligger du? kan være lurt å ligge på siden i "stabilt" sideleie, da har du best sirkulasjon. Pass på å drikke nok. Og pust normalt med magen... Ikke se filmer du syns er skumle. Er det visse ting du ikke tåler å se` som blod osv? Unngå det. Eller reagerer du på flimringen? Tenker litt på epilepsi... da burde du fått deg sjekka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.