Gå til innhold

NHD -jeg maser igjen beklager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å funke igjen etter litt for mye dritt.

Jeg vet ikke hva som kan kalles traumer. Men dem sier jeg har hatt det hardt. Tror kanskje de som sier det har rett. Men det er så lenge siden jeg har følt meg normal. Jeg vet ikke hvor mye et menneske _skal tåle.

Nå gjør jeg tapre forsøk på å leve, tross at jeg kanskje er deprimert, ja, jeg blir kokko om jeg halverer medisindoser med SSRI, glemmer medisiner og den slags. Da kan jeg bare leveres i restavfallet. Jeg blir ubrukelig i hodet da.

Men det som har oppstått nå er at jeg får en slags angstanfall av påkjenninger. Dersom jeg springer opp trappa, stresser litt med _enkle dagligdagse ting, eller er litt i en slags aktivitet, så blir jeg helt skjelven, gele i knærne, en følelse av å drukne. Som panikk.

Kan jeg forvente at dette er begynnelsen på et angsthelvete i tillegg til at jeg er deprimert ? Jeg tenker at det er greitt å vite det i og med at jeg er såpass livslei at jeg synes det er praktisk å vite hva man kan forvente av utvikling fremover. Jeg har ikke noe ønske om å leve , egentlig, men jeg prøver å spille spillet for ikke skuffe folk, og fordi man blir så uglesett om man sier at man vil ut av det.

Jeg er desverre for pingle til å gjøre noen fornuftige tiltak i forhold til å ta kvelden helt. Men jeg håper at jeg blir på en eller annen måte avsluttet. Jeg er trøtt av det. Beklager umoralen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du i noen form for regelmessig terapi for tiden?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er umulig for meg å forutsi om det blir en kort eller lang periode med angst.

Jeg synes uansett at du skal snakke med en psykiater (i RL) om dette.

Skrevet

Går du i noen form for regelmessig terapi for tiden?

Jepp, har bestillt psykolog over hodet på fastlegen.

Han er veldig normal og ok, og han sa at det var håp om å bli normalisert. Jeg er litt i tvil om det da. Men skal prøve. Utgangspunktet er bra. Han er god på bunnen, og flink til å se. Men jeg mister serveren av og til.

Det virker som om sentral`n min over-reagerer på påkjenninger, det vil si..det lever sitt eget liv. Skikkelig kjemisk ubalansesuppe.

Det er vanskelig å leve med det.

Skrevet

Jepp, har bestillt psykolog over hodet på fastlegen.

Han er veldig normal og ok, og han sa at det var håp om å bli normalisert. Jeg er litt i tvil om det da. Men skal prøve. Utgangspunktet er bra. Han er god på bunnen, og flink til å se. Men jeg mister serveren av og til.

Det virker som om sentral`n min over-reagerer på påkjenninger, det vil si..det lever sitt eget liv. Skikkelig kjemisk ubalansesuppe.

Det er vanskelig å leve med det.

Bra at du har funnet en psykolog, men jeg får tanker om at du kanskje også burde ha fått medisinene dine vurdert av en psykiater.

Skrevet

Bra at du har funnet en psykolog, men jeg får tanker om at du kanskje også burde ha fått medisinene dine vurdert av en psykiater.

Ja, jeg har ikke peiling. Styrer jo _alt_ selv.

Føler meg faktisk dårlig for tiden.

Men men..henger her enda.

Forrige psyk produserte en del feildiagnoser da. Så når det ikke stemmer med diagnosene så tør ikke jeg å ha så mye med dem å gjøre.

Jeg tåler visst over hodet ikke stress ser det ut til.

Skrevet

Ja, jeg har ikke peiling. Styrer jo _alt_ selv.

Føler meg faktisk dårlig for tiden.

Men men..henger her enda.

Forrige psyk produserte en del feildiagnoser da. Så når det ikke stemmer med diagnosene så tør ikke jeg å ha så mye med dem å gjøre.

Jeg tåler visst over hodet ikke stress ser det ut til.

Betyr det at du ikke synes forrige psyk ga deg noen behandling som hjalp?

Jeg er usikker på om du selv finner de gode løsningene uten at du er i ganske tett samarbeid med en behandler. Det er fort gjort å gå seg litt vill..

Skrevet

Betyr det at du ikke synes forrige psyk ga deg noen behandling som hjalp?

Jeg er usikker på om du selv finner de gode løsningene uten at du er i ganske tett samarbeid med en behandler. Det er fort gjort å gå seg litt vill..

Nix, ho var jo nesten 80 år... Er jo grenser for hvor hardt sukk vil presse gamle damer...

Jeg instituerte behandling selv..og psykiater skrev resept... og synes det var ok. Så fikk jeg mange feil diagnoser...

samt at det stod masse feilopplysninger i journal...

Av psykiatere jeg har hatt med å gjøre er det bare nhd som har vært skaplig. Resten har jo ikke kommet frem til noen ting.

Psykiater nr 1.) Begynnte å le av meg når jeg prøvde å forklare ting og tok meg ikke alvorlig.Synes tydligvis ting var morsomt.

2.) Fikk jeg aldri svar på noen ting, plutselig fikk jeg antipsykotika, fordi han mente at jeg tenkte for mye....saken var den at jeg ikke tenkte i det hele tatt..det var helt tomt...

3.) Fortalte at jeg var meget oppegående og at jeg kunne blitt hva jeg ville i livet... han sa egentlig bare at jeg var hyggelig og kvikk.

4.) Satt med griseblikket og ville ha meg til å fortelle om voldtekt, som ikke hadde noe med saken å gjøre.

5.) var gamla på 80(?) her fikk jeg stort sett feil diagnoser..og ble forsøkt snakket i "senk" Inntil jeg selv fikk SSRI av en venninne som jeg senere fikk resept av legen..

Vet det høres negativt ut da men... slik er det...

Jeg skal gi den psykologen en sjanse til å komme med det han har å komme med, hvis ikke noe hjelper nå så har jeg et stort problem med tanke på å fungere resten av mitt liv. Sånn i forhold til å mestre stress f.eks. Jeg er jo ikke lat men hvis jeg mentalt strekker meg lenger enn langt så klarer ikke hodet mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...