Gå til innhold

prokrastinering

Anbefalte innlegg

Gjest ingeli
Skrevet

Jeg har hatt denne "sårbarheten" det jeg kan huske. I arbeidslivet har det gått greit, da jeg har forholdt meg til instruks og utført de gjøremål som forventes, å mer til! Arbeidskapasiteten har vært høy, og jeg har sjelden sagt nei til ekstra gjøremål. Og lojalt funnet meg i det meste. Lettlært og allsidig har jeg også vært. Privat har det derimot vært en kraftanstrengelse å gjøre det som forventes.Men har også klart det på en ok måte. Jeg har rett og slett ikke hatt "tid" til å prokastinere. Men for tre år siden skjedde det noe som slo føttene unna meg, og jeg har ikke kommet meg siden. Prokrastineringen har passivisert meg til det invalidiserende, og jeg ser ingen mulighet til å komme ut av det. Det har kommet så langt at jeg ikke tør å ha avtaler hverken med venner og i særdeleshet ikke oppdrag som strekker seg over tid. Finnes det hjelp for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du å ta med deg noe av det som får og holder deg igang på jobb med deg hjem?

mvh

Skrevet

Klarer du å ta med deg noe av det som får og holder deg igang på jobb med deg hjem?

mvh

Da jeg var i jobb, var det nettopp dette jeg greide, men etter den siste knekken for tre år siden har jeg vært utenfor arbeidslivet, og da har problemet fått utvikle seg til å bli uoverkommelig. Det er jo egenverdien som er for svak. Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe godt når det kun er for min egen del.

Skrevet

Da jeg var i jobb, var det nettopp dette jeg greide, men etter den siste knekken for tre år siden har jeg vært utenfor arbeidslivet, og da har problemet fått utvikle seg til å bli uoverkommelig. Det er jo egenverdien som er for svak. Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe godt når det kun er for min egen del.

Det handler kanskje også om å diskutere for mye med seg selv og gi seg selv for mange valg.

I en arbeidssituasjon er hva man skal gjøre ganske så spikret. Det er lite slingringsmon og få andra alternativer til ting å finne på.

Privat må man organisere ting helt selv og være sin egen sjef. Og det går alltid an å utsette eller skulle bare...

Klarer man å skape situasjoner der man skreller vekk mye av dette slingringsmonnet, er mye vunnet.

Egenverdien går det an å jobbe med.

mvh

Gjest Efexora
Skrevet

Fungerer det for deg å gjøre ting, og å belønne deg med noe du har lyst til etterpå?

Jeg sliter også med prokastinering. Jeg pleier å legge inn hva jeg skal gjøre på mobilen til ulike klokkeslett. når den piper så forsøker jeg å motivere meg til å gjøre noe. Ofte trykker jeg på slumreknappen, men til slutt blir jeg lei av maset og går igang. Kanskje det kan hjelpe deg å ha på behagelig musikk når du arbeider?

Gjest messymess
Skrevet

Jeg lider også av prokrastinering,

slitsomt, spesielt nå når jeg er småbarnsmor,

får ikke tid til å holde huset rent, burde begynt med en gang jeg kommer hjem fra jobb,

men så utsetter jeg det, og plutselig er kvelden der og jeg er trøtt og går heller og legger meg... så får vi det ekstra travelt i helgene.

Mannen min? Vel, tror han lider av det samme :)

Så vi burde hatt hushjelp....

skikkelig krise om vi får ubudne gjester og huset ser ut som et bombenedslag.

Jeg kan godt ha det rotete, tåler litt,

men er samtidig veldig pirkete og perfeksjonistisk

og vil helst ha det plettfritt når vi får gjester.

går veldig fort å rydde om vi får telefon en halvtime før at noen kommer på besøk...

da blir vi plutselig veldig effektive. Kanskje det er kuren,

å ha besøk hver dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...