Gå til innhold

Jeg tror kanskje jeg har en mild depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest midtisahara
Skrevet

I to, nesten tre uker har jeg følt meg ekstremt trøtt.

Og særlig de siste to uker har jeg

- hatt dager hvor det er vanskelig å stå opp.

- hatt ubehag ved å være ute.

- har vært på gråten/eller grått over svært lite.

- følt meg håpløs.

- redd for framtiden.

- nedsatt sexlyst.

- hatt det følelsesmessig tungt. Tungsinn. Uten noe spesiell grunn.

- Unormalt vanskelig å være alene, (da føles livet meningsløst), men også vanskelig å føle glede sammen med andre.

- Ikke lyst til å ut i byen og treffe en masse mennesker, men vil helst være med min kjæreste. Har et økt behov for å bli tatt vare på.

Jeg har gått turer, lange og korte. Trent litt. Sørget for å komme litt ut hver dag. Prøver å spise normalt. Er ikke så mye galt med matlysten, og jeg sover også normalt godt (får bare ekstremt øket søvnbehov).

Bør jeg oppsøke lege?

Har hatt kjipe perioder før, og jeg vet de går over, men bør jeg ta kontakt med lege for noen forebyggende tiltak? Er redd for at det blir værre...

Har ikke snakket med dette til noen, men får vel kanskje ta det opp med min kjæreste, jeg vil bare ikke at han skal bli bekymret.

Jeg er invitert til fest i morgen, men det er kanskje ikke så smart med alkohol`? Må innrømme at jeg ikke har særlig lyst heller.

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest verinoca
Skrevet

Gå til legen du :-)

Og en fest er sikkert bare flott, men du trenger jo ikke drikke deg helt fra sans og samlig av den grunn.

Gjest Dolores77
Skrevet

Du er ikke gravid da? Måtte bare spørre...

for slike symptomer hadde jeg i starten :)

Gjest midtisahara
Skrevet

Du er ikke gravid da? Måtte bare spørre...

for slike symptomer hadde jeg i starten :)

Det håper jeg da ikke!

Går på p-piller, så det er jo lite sannsynlig.

Selv om jeg glemte pillen en enkelt gang...kremt..tok den litt sent. Men nei.

Uansett, takk for svar dere to. Jeg har det litt bedre i kveld:)

Gjest også en mulighet
Skrevet

Jeg ble deprimert av å gå på pillen. Men jeg måtte slutte for å forstå det.

Gjest midtisahara
Skrevet

Jeg ble deprimert av å gå på pillen. Men jeg måtte slutte for å forstå det.

Hm. Ja. Har vært inne på tanken. Men har gått på den en stund nå. Synes bare det er beste prevensjonsmiddellet. Jeg er skeptisk til p-sprøyte og lignende hvor man ikke har mensen overhodet, føler det er lite naturlig.

Dessuten hjelper p-pillen meg veldig med menstruasjonssmerter, som jeg har vært plaget med før.

Finnes det gode og lettvinte alternativer til p-pillen?

Kondom er ikke aktuelt.

Gjest Dolores77
Skrevet

Hm. Ja. Har vært inne på tanken. Men har gått på den en stund nå. Synes bare det er beste prevensjonsmiddellet. Jeg er skeptisk til p-sprøyte og lignende hvor man ikke har mensen overhodet, føler det er lite naturlig.

Dessuten hjelper p-pillen meg veldig med menstruasjonssmerter, som jeg har vært plaget med før.

Finnes det gode og lettvinte alternativer til p-pillen?

Kondom er ikke aktuelt.

Jeg vil anbefale Ceracette minipille,

de er mye mildere enn det andre, mindre sjanse for

blodpropp osv... og ikke så mye humørsvingninger.

De fleste mister mensen helt på Ceracette, det gjorde jeg, utrolig deilig :)

Jeg begynte på den pga jeg hadde fått baby, og denne pillen gjorde ikke noe om det kom noe i melka...

Men når glemte du pillen ? En gang glemt kan faktisk gi baby... hehe, bare jeg ikke gjør deg mer deppa da :)

Men sånn deppagreier som du har har jeg også hatt i forbindelse med mens,

noen dager før mens får jeg skikkelig pms, blir skikkelig deppa uten at det er noe spesielt jeg tenker på, blir kanskje litt paranoid og, føler alle hater meg og vil helst gjemme meg hjemme. Men så kommer mensen i gang, og da er jeg like blid igjen og skjønner ikke hva jeg deppa av.

Bra du føler deg bedre nå da :)

Gjest midtisahara
Skrevet

Jeg vil anbefale Ceracette minipille,

de er mye mildere enn det andre, mindre sjanse for

blodpropp osv... og ikke så mye humørsvingninger.

De fleste mister mensen helt på Ceracette, det gjorde jeg, utrolig deilig :)

Jeg begynte på den pga jeg hadde fått baby, og denne pillen gjorde ikke noe om det kom noe i melka...

Men når glemte du pillen ? En gang glemt kan faktisk gi baby... hehe, bare jeg ikke gjør deg mer deppa da :)

Men sånn deppagreier som du har har jeg også hatt i forbindelse med mens,

noen dager før mens får jeg skikkelig pms, blir skikkelig deppa uten at det er noe spesielt jeg tenker på, blir kanskje litt paranoid og, føler alle hater meg og vil helst gjemme meg hjemme. Men så kommer mensen i gang, og da er jeg like blid igjen og skjønner ikke hva jeg deppa av.

Bra du føler deg bedre nå da :)

Glemte den siste dag før ny pille periode, 24 mars tror jeg.

Eller, mer korrekt, jeg glemte at jeg ikke burde ha sex. Mensen var overstått, og jeg glemte at den pillefriperioden ikke var over. ....

Jeg har resept på p-piller, tror du jeg bare kan spørre på apoteket om å få den minipillen med samme resept?

Gjest Dolores77
Skrevet

Glemte den siste dag før ny pille periode, 24 mars tror jeg.

Eller, mer korrekt, jeg glemte at jeg ikke burde ha sex. Mensen var overstått, og jeg glemte at den pillefriperioden ikke var over. ....

Jeg har resept på p-piller, tror du jeg bare kan spørre på apoteket om å få den minipillen med samme resept?

Ceracette er også reseptbelagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...