Gå til innhold

Det er vel ikke sykt å ville være alene?

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp
Skrevet

Er det galt å like seg best alene?

Alle mennesker trenger vel ikke være sosiale?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sykdom er plagsomme symptomer og/eller nedsatt funksjon. Mange friske og meget funksjonsdyktige mennesker trives best i sitt eget selskap store deler av fritiden.

Under utredning
Skrevet

Sykdom er plagsomme symptomer og/eller nedsatt funksjon. Mange friske og meget funksjonsdyktige mennesker trives best i sitt eget selskap store deler av fritiden.

Åhhhh.... Så godt svar....

Skrevet

Så lenge det er etter eget ønske, og man trives med det kan jeg ikke skjønne at noen vil kunne kalle det en sykdom. Alle er forskjellige hva gjelder sosial omgang og ønske om dette.

Det er vel ikke "sykt" før personen lider under det - dvs. egentlig ønsker å være sosial, men ikke klarer/tør el.l.

Gjest Istapp
Skrevet

Det er bra :-)

Jeg får symptomer noen ganger når jeg er sosial,mens når jeg er alene går det bedre.

Gjest Istapp
Skrevet

Så lenge det er etter eget ønske, og man trives med det kan jeg ikke skjønne at noen vil kunne kalle det en sykdom. Alle er forskjellige hva gjelder sosial omgang og ønske om dette.

Det er vel ikke "sykt" før personen lider under det - dvs. egentlig ønsker å være sosial, men ikke klarer/tør el.l.

''Alle er forskjellige hva gjelder sosial omgang og ønske om dette.''

Ja,det er akkurat det. Alt trenger ikke problematiserest. Var ei som skrev om det,de fikk bekymringsmelding ang en gutt,han gikk i barnehagen. Han likte seg best alene,men det var et varsko for de ansatte. Utfallet ble at han var en normal gutt,selv om han ikke likte å være sosial. Og hun skrev at samfunnet fungerer ikke som i en barnehage,alle er ikke med alle. Folk har ulike behov.

Gjest Istapp
Skrevet

Nei. Vi er heldigvis forskjellige :)

Ja,heldigvis :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

I vårt "oversosialiserte" samfunn, hvor extroverhet er det eneste som gjelder, omtrent, så blir man nok sett på som sær dersom man ønsker å ære mye alene og ikke har kalenderen full til enhver tid.

Heldigvis er det LOV å være sær!

Vi er mange... :)

Gjest Istapp
Skrevet

I vårt "oversosialiserte" samfunn, hvor extroverhet er det eneste som gjelder, omtrent, så blir man nok sett på som sær dersom man ønsker å ære mye alene og ikke har kalenderen full til enhver tid.

''Heldigvis er det LOV å være sær!

Vi er mange... :)''

Det er godt :-)

-På Dol av og til
Skrevet

Er så enig med deg. Jeg er også sær, men lykkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...