Gjest vurdere wellbutrin Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Jeg leser en del undersøkeler som omhandler wellbutrin og venlafaksin verses placebo (Statens legemiddelverk)Det er ganske deprimerende lesning. Selv om undersøkelsene viser at medisinene har signifikant bedre virkning enn placebo, så er det et tankekors at en vurderer å prøve en medisin som har så mange bivirkninger, for å få en virkning som er i stor grad placebo. Jeg vil bare ha den positive placeboeffekten:o) Hvordan får jeg den uten bivirkninger.. Har du en kommentar til dette emnet? 0 Siter
PieLill Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Har du en link til artiklene du sikter til. mvh 0 Siter
Gjest vurderer wellbutrin Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Har du en link til artiklene du sikter til. mvh http://www.legemiddelverket.no/upload/legemiddelanmeldelseWELLBUTRIN_Retard_070529.pdf 0 Siter
PieLill Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 http://www.legemiddelverket.no/upload/legemiddelanmeldelseWELLBUTRIN_Retard_070529.pdf Takk for link. Hvilke av potensielle bivirkninger synes du var skremmende? mvh 0 Siter
Gjest vurdere wellbutrin Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Takk for link. Hvilke av potensielle bivirkninger synes du var skremmende? mvh Ps! Hjernen er et fasinerendes maskineri. Vi er så sterkt utsatt for placebovirkning at det er utrolig og åpner for store muligheter. Der er også noseboeffekten, evnen til å ta det den annen veien. Alt dette ser en i disse studiene, De fikk jo seponeringsbivirkninger de som hadde fått placebo for eksempel. Der er en rekke spennende og talende forskning rundst placebo, som jo er kroppens venn og selvhelbredende krefter. Jeg vil egentlig ha kontakt med de selvhelbredende kreftene slik at jeg ikke trenger prøve medisin, med de bivirkninger som ofte kommer da. Venlafaxin gav meg svært mange bivirkninger pga den korte halveringstiden. Wellbutrin vil muligens gi meg søvnmangel siden jeg sliter voldsomt med det ellers og nå i særdeleshet etter seponering av sobril. Men der har jeg jo allerede satt i gang effekter som forsterker muligheten for nettopp det... Huff, nå kjenner jeg at sovemedisinen kicker inn, og er det veldig utsvevende er det årsaken, god natt og rett i køys. 0 Siter
Gjest bibl Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 " Selv om undersøkelsene viser at medisinene har signifikant bedre virkning enn placebo, så er det et tankekors at en vurderer å prøve en medisin som har så mange bivirkninger, for å få en virkning som er i stor grad placebo." Ser du ikke selvmotsigelsen her? Signifikant bedre virkning enn placebo betyr at den er bedre enn placebo. Og placeboeffekten varer bare et par uker. Effekt utover dette er ikke placebo... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 " Selv om undersøkelsene viser at medisinene har signifikant bedre virkning enn placebo, så er det et tankekors at en vurderer å prøve en medisin som har så mange bivirkninger, for å få en virkning som er i stor grad placebo." Ser du ikke selvmotsigelsen her? Signifikant bedre virkning enn placebo betyr at den er bedre enn placebo. Og placeboeffekten varer bare et par uker. Effekt utover dette er ikke placebo... Trenger jeg si mer? Slik skal det forklares. 0 Siter
PieLill Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Ps! Hjernen er et fasinerendes maskineri. Vi er så sterkt utsatt for placebovirkning at det er utrolig og åpner for store muligheter. Der er også noseboeffekten, evnen til å ta det den annen veien. Alt dette ser en i disse studiene, De fikk jo seponeringsbivirkninger de som hadde fått placebo for eksempel. Der er en rekke spennende og talende forskning rundst placebo, som jo er kroppens venn og selvhelbredende krefter. Jeg vil egentlig ha kontakt med de selvhelbredende kreftene slik at jeg ikke trenger prøve medisin, med de bivirkninger som ofte kommer da. Venlafaxin gav meg svært mange bivirkninger pga den korte halveringstiden. Wellbutrin vil muligens gi meg søvnmangel siden jeg sliter voldsomt med det ellers og nå i særdeleshet etter seponering av sobril. Men der har jeg jo allerede satt i gang effekter som forsterker muligheten for nettopp det... Huff, nå kjenner jeg at sovemedisinen kicker inn, og er det veldig utsvevende er det årsaken, god natt og rett i køys. Placeboeffekten er høyst individuell. Noen mennesker har null placebo. Du leser ganske mye inn i denne rapporten enn jeg klarer å se. Om du er ute etter det du kroppen din og hjernen din kan klare uten medisiner, må du se på kosthold, fysisk aktivitet og kognetiv trening og andre livsstilfaktorer. Placeboeffekten inntreffer fordi folk har tro på medisinen de putter i seg. I et studie vil ofte dessuten den oppfølgingen man får kunne ha effekt. Man skal være ganske god på å manipulere en selv om man skulle ha effekt av piller som man vet er uvirksomme og man får dem kun for å oppnå en placebo. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.