Gå til innhold

NHD: I jobb uansett diagnose?

Anbefalte innlegg

Gjest Psykoselidelse
Skrevet

I en tidligere tråd vedr. arbeid og psykisk lidelse ser jeg at du skriver:

''Det er ingen grunn til at du skal skamme deg over å ha vært syk. Det er heller ingen grunn til å tro at du ikke vil gjøre en utmerket jobb i fortsettelsen.''

Vedkommende som du svarer jobber i psykiatrien, og hvis jeg ikke husker feil så har vedkommende en BP-lidelse.

Hvordan ser du på arbeidsmulighetene til mennesker med psykoselidelser? Jeg tenker her på jobber som medfører en viss kontakt med andre mennesker.

Videoannonse
Annonse
Gjest desverre
Skrevet

det har vært spørsmål om det for ikke så lenge siden og han anbefalte ikke

Skrevet

Kanskje ikke psykiatrien er den rette arbeidsplassen, men det er da vel ikke noe problem å jobbe med mennesker feks. i en butikk?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du tenker på jobb innen psykiatrien/helsevesenet/skoleverket og diagnoser innenfor F20-25, vil jeg ikke anbefale det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...