Gjest RUnem232 Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Heisann du... Jeg har et spørsmål til deg. Jeg er en gutt på 22 år, som mistet mor og far i 2008 av kreft og alkohol. Jeg gikk på cipralex 10 mg, og 8 mnd etter at mamma døde. så tok jeg 10 stk 10mg cipralex, og på klokken 1 natt til 22 juli så fikk ejg en utrolig sterk panikk angst. Jeg var veldig redd for at jeg hadde gjort noe jeg ikke skulle ha gjort. Jeg har tatt EKG, ultralyd av hjertet, blodtrykk, belastnings EKG, blodprøver av cipralex, og blodprøver av nyrer og lever. Alt var helt bra. Jeg utviklet en dødsangst, og hver gang jeg får noe som egentlig er kun en bagatell, sånn som forkjølelse eller influensa, så blir jeg veldig redd. Jeg røyker, men jeg skal slutte, fordi jeg er så lei av den. Men jeg lurte på. Når noen får et panikk anfall/angstanfall eller depresjon og sorg, blir du da mer sårbar og følsom for sykdommer? Som gjør at du blir fortere syk? fordi jeg føler jeg har blitt en del syk etter at jeg fikk det panikkanfallet og angstanfallet. Og jeg er også veldig redd for og få hjerteproblemer, eller lungekreft pga røyken. Jeg har også tatt røntgen av lungen sist år, 2009, i august/september. Ingenting galt. Tror du jeg/hjertet/lungene tar noe skade av røyken om jeg røyker litt til, og så slutter? Håper på et raskt svar. Mvh Gutt 22 0 Siter
Gjest EUPF58 og enebarn. Skrevet 5. april 2010 Skrevet 5. april 2010 Psykisk sykdom har ingenting med somatisk (Kroppen ellers) å gjøre.Du kan ikke bli syk i kroppen av å ha angst eller være bekymret.Da skulle jeg vært død for lenge siden jeg som veier 140 kg og er 51 år.Har høyt blodtrykk,men anstrenger ikke kroppen mer en nødvendig. Du er ung og sterk og du bør slutte å røyke.Dette er helt vanlig angst og du må få medisiner mot det.Jeg bruker seroquelle 100 mg og kan anbefale det.Brukte også tolvon og trilafon før. Mistet far og mor i jula 2004 så jeg vet hva du snakker om.Dette er veldig tragisk og trist,men jeg håper du har søsken eller annen familie som kan hjelpe deg? Jeg har 2 gutter på 23 og 25.Hadde ikke hatt dem hadde nok ikke levd i dag. Angst og depresjon er farlige sykdommer,og du MÅ komme deg til lege så fort som mulig å få nye medisiner eller høyere dose. Du skulle ikke ha angst for sykdommer som ikke dreper deg.Du er ung og sterk,og du overlever det meste.Bruk bare hjelm når du sykler,hold deg under 110 på veien,og bruk aldri dop.Kjør ikke i alkoholpåvirket tilsnad.Klarer du dette og tar riktige medisiner,blir du en gammel mann.MEN hør på din fastlege eller psykolog/psykiater og ta de medisinene han foreskriver. Jeg har altid vært litt feig,kanskje det er defor jeg har blitt 51 år? Du som er så ung og sterk bør ikke frykte noe som helst,om du er smart.Følger du mine tips og legens råd,går det deg bra i livet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.