Gå til innhold

Forskjellig kroppsbygning

Anbefalte innlegg

Gjest Nikita99
Skrevet

Hei! Vet ikke om du er rett mann å spørre, men gjør et forsøk! :) Forhistorien: For litt over ett år siden ble jeg sammen med en fantastisk gutt. Vi klikker helt totalt sammen, og er helt på nett når det gjelder det aller meste. Han er snill og omtenksom og jeg har aldri møtt noen jeg kan snakke så åpent med som han (det sier han også). Det er også en helt utrolig tiltrekning mellom oss. Kort fortalt, så ble det slutt etter ca 8-9 mnd (fikk ikke noen spesiell grunn, men det var ikke utroskap inne i bildet i allefall). MEN, så ble vi sammen igjen, og på nytt klikka vi totalt fra dag én. Det var akkurat som at det ikke hadde gått noen tid, og at alt var som det skulle være, som om vi alltid hadde vært sammen. Det kjennes ut som om vi har vært sammen "for alltid." Og fra min side, så mener jeg at vi er heldige som er så på nett - felles interesser, felles humor, snakker utrolig godt (og innimellom dypt) sammen. Og selv om vi ikke er 100% like, så synes jeg at ulikhetene våre utfyller hverandre, på en måte. NÅ: Så kommer "mitt problem": Han synes det går dårlig med oss, ikke på grunn av det "psykiske, for der kunne det ikke vært bedre", som han sier. Men, han sier at det plager han veldig at jeg er "større" enn han. Jeg er overhodet ikke overvektig, har en BMI på 23. Saken er vel heller den, at han er en "liten gutt" som han sier. Han er tynn og 172 høy, altså like høy som meg (eller en halv cm lavere). Jeg er ikke tjukk, men litt "bredere" enn han. Og dette plager han. Han synes vi ser ut som et litt rart par, at vi ikke passer sammen fysisk - altså rent overfladisk sett. Har nå hatt en laaang samtale med han, og etter det han har fortalt meg nå, så er det dette som er problemet. Han kan ikke helt se for seg at vi får barn (selv om det ikke har vært diskutert enda), fordi jeg er "større" enn han. Jeg burde blitt såret av dette, og det er jeg nok også, i allefall litt, men jeg skjønner så godt hva han mener når han sier det... For det ER jo på en måte sånn, at gutten skal være høyere og bredere enn jenta. Og hadde jeg kunnet velge, så ville han vært høyere, men det er han ikke, så det får gå. Hva kan vi gjøre? Hva kan jeg gjøre? Hva kan/bør han gjøre? Er det bare sånn han er, bare sånn han tenker, eller kan han gjøre noe for å ikke bry seg om høyde/bredde-forskjell? Jeg tror han tenker litt for mye på hva andre synes og tenker... Jeg sa at han kunne prøve å tenke mer positivt, eller i allefall tenke at "det spiller jo faktisk ingen rolle". For hvis det faktisk er forskjellig kroppsbygning som er problemet, så er ikke det "god nok grunn" til å gjøre det slutt. I allefall ikke for meg, når vi har det så vannvittig fint og bra på alle andre områder. Og hadde vi fått barn en gang, så ville de blitt knallbra - med hans lange, pene rygg, og mine lange, slanke bein.. Hehe. :) PS. Han er 31, jeg er 27..

Videoannonse
Annonse
Gjest sara salamander
Skrevet

Hvis dere har det så fint sammen som du forteller, kan jeg ikke skjønne hvorfor han henger seg opp i størrelsesforskjellen. Han kan finne drøssevis av jenter som er mindre og smalere enn han, men finner han en som passer han like bra på alle de andre områdene? Ikke like sikkert. Det høres nesten ut som han finner bagateller å henge seg opp i for å ha noe å klage på, som en grunn til å kanskje gjøre det slutt? Hvis ikke er det på tide at han gjør noe med selvtillitten sin.

Gjest athos
Skrevet

Hva skulle det ha med saken å gjøre, at dere har forskjelig kroppsbygging?

Det viktigste er vel at kjærligheten mellom dere er bra, og det virker det som den er.

Hvis han ikke er redd for å binde seg da?

Skrevet

Hmm. På en måte kan jeg også forstå tankegangen hans. Det ligger kanskje litt i menns instinkter at de ønsker å føle seg større og sterkere enn sin kjæreste.

Og tilsvarende ønsker også mange kvinner at mannen skal være høyere og sterkere enn enn dem. Dette er jo liksom "normalen" utifra hvordan vi er skapt rent biologisk.

Men samtidig er det jo andre ting som betyr mye mer i et forhold!

Og i deres tilfelle synes jeg heller ikke at det er så stor "mis-match" at det virker påfallende for utenforstående.

Hvis forholdet deres ellers er bra, så håper jeg kjæresten sin klarer å overse dette "problemet", og heller fokusere på det som er positivt.

Skrevet

Hmm. På en måte kan jeg også forstå tankegangen hans. Det ligger kanskje litt i menns instinkter at de ønsker å føle seg større og sterkere enn sin kjæreste.

Og tilsvarende ønsker også mange kvinner at mannen skal være høyere og sterkere enn enn dem. Dette er jo liksom "normalen" utifra hvordan vi er skapt rent biologisk.

Men samtidig er det jo andre ting som betyr mye mer i et forhold!

Og i deres tilfelle synes jeg heller ikke at det er så stor "mis-match" at det virker påfallende for utenforstående.

Hvis forholdet deres ellers er bra, så håper jeg kjæresten sin klarer å overse dette "problemet", og heller fokusere på det som er positivt.

Tusen takk for gode svar! :) Nå hører det også til historien at vi for tiden bor langt fra hverandre - ca 7 timer med bil. Men for min del, går det greit, for han jobber turnus og har mye fri. Han sier selv at han føler seg "tom". Kanskje det har noe med avstanden å gjøre også... For det blir rett og slett for dumt med noe annet.. Jeg skulle selvfølgelig ønske at han var et par-tre (ti?) cm høyere, slik at han kan "passe på meg" og "beskytte meg" slik jenter/damer ønsker. Men, så er han ikke det da. Og det er jo greit.. Nobody's perfect...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...