Gå til innhold

Fins det større dosetter?

Anbefalte innlegg

Gjest distreess
Skrevet

Fins det dosetter som er store nok til å romme lithionit 83 mg tabletten?

Slik at den lett glir inn og ut?

Dosett har bare vært et irritasjonsmoment for meg fordi lithionittabletten er for stor, slik at man må drive og pirke og banken den ut, så jeg orker ikke bruke dosett. Men det hadde vært veldig praktisk å ha, om det fins noen som er store nok til denne tabletten også.

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest sjelaminei
Skrevet

Trur det finnes en større.

Jeg har blitt vant til "bankinga" jeg da - hatt dosett siden 06.

Synes det går fint med Litiumtabletten også..du kan evt. dele den i to?

Skrevet

Leste "Fins det større do-seter?". Og kunne ikke skjønne hva slags tabletter som ikke får plass i vanlige doseter.

Dosetter finnes i to størrelser, i alle fall som jeg vet om. Den minste er nok den vanligste, antar det er den du har. De største tror jeg kalles maxi-dosett, de har det i alle fall på apoteket.

Gjest distreess
Skrevet

Trur det finnes en større.

Jeg har blitt vant til "bankinga" jeg da - hatt dosett siden 06.

Synes det går fint med Litiumtabletten også..du kan evt. dele den i to?

hva ska ljeg dele den i to med? fins det noe redskap? må jo dele den i to når jeg er i syden, men syns det er veldig vanskelig med vanlig kniv i allfall.

nei er vel lettest å bare ta lihitonit uten dosett, men syns det er teit at de ikke lager større hull!

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg vet ikke hvor stor tabletten er, men de vanlige dosettene finnes både i mini og maxi.

Gjest prust
Skrevet

Leste "Fins det større do-seter?". Og kunne ikke skjønne hva slags tabletter som ikke får plass i vanlige doseter.

Dosetter finnes i to størrelser, i alle fall som jeg vet om. Den minste er nok den vanligste, antar det er den du har. De største tror jeg kalles maxi-dosett, de har det i alle fall på apoteket.

He - he - jeg leste også do-seter :-DDD

Gjest majas mamma
Skrevet

hva ska ljeg dele den i to med? fins det noe redskap? må jo dele den i to når jeg er i syden, men syns det er veldig vanskelig med vanlig kniv i allfall.

nei er vel lettest å bare ta lihitonit uten dosett, men syns det er teit at de ikke lager større hull!

Det finnes en sånn sak til å dele tabletter med på atoteket. Man legger tabletten inn i et spor og trykker ned et lokk med en kniv og vips, så er den delt. Men er jo ikke alle tabletter som kan deles da. Må sjekke om de har dele linje.

Gjest EUPF58
Skrevet

Hvis det ikke finnes,kan du da ta 2 stk av 40 eller 45 mg?Kanskje de er så små at de får plass i din gamle dosett?

Har ikke så mye greie på dette,så jeg gjetter bare.

Gjest kinelle
Skrevet

Vet du om denne? Det er bilde på linken: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-803924.aspx

''Dosett Doseringseske Maxi

Dosett Maxi er en doseringseske med ekstra store rom til tablettene. Den har dobbelt så stor plass til tablettene enn vanlig Dosett. Dosett doseringeske er beregnet for en ukes behov av de fleste tabletter og kapsler (ikke stikkpiller), inntil 4 ganger daglig. For å fylle Dosett åpnes de 7 skyvelokkene helt. Legg tablettene en og en (etter doseringen på legemiddelpakningen) i riktig rom, for hver dag og hvert doseringstidspunkt.Ytre mål på esken er 20x13 cm.

''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...