Gå til innhold

A cure for depression

Anbefalte innlegg

Skrevet

"A new study shows that licking the sweat off a frog can cure depression. The down side is, the minute you stop licking, the frog gets depressed again."

- Jay Leno

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Adriana

7

• Angustia

4

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest EUPF58 og psyk.
Skrevet

Ikke ha det morsomt på de deprimerte sin bekostning.Det er tross alt snakk om liv eller død.Riktignok er ikke selvmordstallene i Norge like høye som i Finland,men alikevel,vi sliter og får ikke jobb.Jeg har riktignok en høy uføretrygd men de som jobber kan jo tjene både 400 000 og mer! Til orientering har jeg 3 forsøk bak meg,ellers hadde jeg ikke sagt ett eneste ord.

Skrevet

Jammen bra at noen har funnet en løsning også for meg!

Skrevet

Ikke ha det morsomt på de deprimerte sin bekostning.Det er tross alt snakk om liv eller død.Riktignok er ikke selvmordstallene i Norge like høye som i Finland,men alikevel,vi sliter og får ikke jobb.Jeg har riktignok en høy uføretrygd men de som jobber kan jo tjene både 400 000 og mer! Til orientering har jeg 3 forsøk bak meg,ellers hadde jeg ikke sagt ett eneste ord.

Jeg beklager - det var virkelig ikke meningen å såre deg.

Men hvis du leser Jay Lenos uttalelse én gang til, ser du kanksje at den tøyser med _frosker_, og ikke med de deprimerte.

Skrevet

Jammen bra at noen har funnet en løsning også for meg!

;-)

Skrevet

Jeg beklager - det var virkelig ikke meningen å såre deg.

Men hvis du leser Jay Lenos uttalelse én gang til, ser du kanksje at den tøyser med _frosker_, og ikke med de deprimerte.

Hvis den handler om frosker og ikke depresjon - hva gjør den da på et psykiatriforum...? ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Hvis den handler om frosker og ikke depresjon - hva gjør den da på et psykiatriforum...? ;-)

Rundt de deprimerte skal det altså ikke spøkes? :-)

Skrevet

Rundt de deprimerte skal det altså ikke spøkes? :-)

Jo, men hun påstår at det ikke handlet om depresjon, men om frosker og jeg synes vel kanskje ikke at frosker har så mye med psykiatri å gjøre ;)

Gjest helt greit
Skrevet

Jeg er veldig deprimert, og syntes det var en morsom vits. Selvfølgelig kan en spøke om depresjon på en slik måte. Det betyr ikke at en ikke tar depresjoner på alvor.

Dessuten er det en vits som setter på spissen perspektiv, og metabevissthet er jo det nye store...

Gjest verinoca
Skrevet

Jo, men hun påstår at det ikke handlet om depresjon, men om frosker og jeg synes vel kanskje ikke at frosker har så mye med psykiatri å gjøre ;)

Deprimerte frosker er vel det rette her. men likevel, synes nå det var temmelig harmløst, og ikke noe å ta på vei for.... ;-)

Skrevet

Frosken svarer jo mye på psykiatri. -Bare ikke spøk om generalisert angstlidelse så går det bra.

Gjest Dystymi58-tidligere EUPF58
Skrevet

Deprimerte frosker er vel det rette her. men likevel, synes nå det var temmelig harmløst, og ikke noe å ta på vei for.... ;-)

Så de psykisk syke skal da være det nye mobbeobjektet da eller?

Man har nå i 20 år mobbet røykerne.Er da de neste de feite eller de "gale".Jeg oppfyller begge kategorier i så fall.Jeg kom en gang med en scizofren vits som ikke falt i god jord.

Skrevet

Jeg tok ikke dette ille opp. Jeg bare påpekte (litt humoristisk) at hvis det var frosker som var temat her og ikke depresjon så hadde ikke den vitsen noe å gjøre på psykiatriforum. Jeg prøvde vel å hinte til at vitsen hadde mer med depresjon å gjøre enn med frosker, i og med at den havnet på psykiatriforumet ;)

Hvis den handlet om frosker så kunne den like godt ha vært på åpent forum (eller froskeforumet...) ;)

Skrevet

Frosken svarer jo mye på psykiatri. -Bare ikke spøk om generalisert angstlidelse så går det bra.

Ja, du får spørre henne om hun trenger litt "licking" ;)

Skrevet

Jeg er veldig deprimert, og syntes det var en morsom vits. Selvfølgelig kan en spøke om depresjon på en slik måte. Det betyr ikke at en ikke tar depresjoner på alvor.

Dessuten er det en vits som setter på spissen perspektiv, og metabevissthet er jo det nye store...

Det var tydeligvis flere som trodde jeg tok dette veldig ille opp. Jeg prøvde bare å hinte til at vitsen hadde mer med depresjon å gjøre enn med frosker, i og med at den havnet på psykiatriforumet. Morsan hevdet at den hadde mer med frosker å gjøre, men da tror jeg at vitsen heller skulle havnet på åpent forum (eller på froskeforumet) ;)

Gjest verinoca
Skrevet

Så de psykisk syke skal da være det nye mobbeobjektet da eller?

Man har nå i 20 år mobbet røykerne.Er da de neste de feite eller de "gale".Jeg oppfyller begge kategorier i så fall.Jeg kom en gang med en scizofren vits som ikke falt i god jord.

Det er en liten vits om en deprimert frosk. Ikke gjør det verre enn det er nå. Mobbing? Det er å gå laaaaangt... ;-)

Skrevet

Den handler jo om _deprimerte_ frosker! :-)

Skrevet

Den handler jo om _deprimerte_ frosker! :-)

Jeg har lenge vært litt bekymret for dem ;-) Lurer på om jeg skal gi alle frosker jeg møter litt antidepressiva for sikkerhets skyld!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...