Gå til innhold

For liten dose?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll
Skrevet

Har lest i flere innlegg at du sier at dystymi bør behandles med en høy dose ad over en lang periode. Jeg er sikker på at jeg har dystymi, men jeg vil ikke diagnostisere meg selv så jeg har ikke sagt det til legen min. Jeg har kun sagt at jeg har slitt med depresjoner over flere år, og at det har blitt såpass vanskelig nå at jeg har problemer med jobb og familieliv. Jeg fortalte han at jeg har vært hos psykiater og fått cipralex 20mg tidligere, da jeg hadde en periode hos en annen fastlege tidligere der jeg kun fikk 5mg og ikke hadde noen virkning. Likevel vil fastlegen min nå kun gi meg 10mg og sier at det er riktig dose. Jeg har bare gått på medisinene i noen uker enda, så jeg skjønner at jeg ikke kan få noen virkning så fort, men kan dosen være nok denne gangen selv om den ikke har vært det tidligere?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er høysy usannsynlig ta en dose som før har vært for liten, nå skal være stor nok.

En må dosere individuelt etter effekt og bivirkninger.

Gjest melmøll
Skrevet

Bytt lege umiddelbart.

Det er ikke bare bare å bytte lege, det er ingen ledige fastleger i området. Jeg ville skjønt at legen ble skeptisk hvis jeg ba om sterke doser beroligende/sovemedisiner eller lignende, men det er jo ikke slik at jeg vil få noen overdose av antidepressiva. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle stole på meg, og jeg er skuffet, fordi jeg sist var redd for å bli deprimert igjen sa psykologen jeg gikk til den gang, at jeg ikke skulle bekymre meg, fordi jeg visste hva som skulle til. Men må jeg vente til jeg evt blir henvist videre, for å få riktig dose? Jeg skal kreve å få rett dose når jeg skal dit i neste uke, så får vi se hva han sier da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...