Gjest kronisk smertepasient Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 Jeg sliter med kroniske magesmerter. De kan vare flere dager på rad, jeg blir kvalm og orker ikke å spise, og holder meg hjemme. En lege har sagt at disse smertene bare finnes inni i mitt hode. Hvis det virkelig stemmer, burde ikke smertene da bli borte hvis jeg blir distrahert av noe annet? Og hvorfor fungerer smertestillende, hvis det bare er inni mitt eget hode? Og hvorfor har ikke ti års terapi hjulpet meg hvis smertene mine er psykisk? Har noen en god forklaring? Har forsøkt å ignorere smertene , gå på jobb men har kapitulert. Det gjør for vondt. 0 Siter
cathlin Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 Har du fått magesmertene ordentlig utredet hos lege, eller sier du at du blir avfeid med at det er psykisk? 0 Siter
Gjest kronisk smertepasient Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 Har du fått magesmertene ordentlig utredet hos lege, eller sier du at du blir avfeid med at det er psykisk? ja, jeg har blitt utredet, og de konkluderer med at det er snakk om en irritabel tarmsyndrom. men denne legen mener at smertene finnes bare i mitt hode. Så da blir jo jeg litt nysgjerrig på hva som er forskjellen på fysisk og psykisk smerte. Hvis smertene kunne forsvinne med terapi hadde jo det vært glimrende, men det har ikke skjedd. 0 Siter
cathlin Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 ja, jeg har blitt utredet, og de konkluderer med at det er snakk om en irritabel tarmsyndrom. men denne legen mener at smertene finnes bare i mitt hode. Så da blir jo jeg litt nysgjerrig på hva som er forskjellen på fysisk og psykisk smerte. Hvis smertene kunne forsvinne med terapi hadde jo det vært glimrende, men det har ikke skjedd. Nei, da får du bokse han hardt i magen og spørre om smerten er fysisk eller psykisk. 0 Siter
rose23 Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 ja, jeg har blitt utredet, og de konkluderer med at det er snakk om en irritabel tarmsyndrom. men denne legen mener at smertene finnes bare i mitt hode. Så da blir jo jeg litt nysgjerrig på hva som er forskjellen på fysisk og psykisk smerte. Hvis smertene kunne forsvinne med terapi hadde jo det vært glimrende, men det har ikke skjedd. Høres merkelig ut at en lege kan være så bastant. Jeg spiste pizza her en dag og ble vedig dårlig fysisk. Forstoppelse, kuldeanfalll, svette anfall... alt dettte ble beskrevet som en fysisk konsekvens av at jeg lever på lite og mager mat.. . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.