Gå til innhold

Beløps- eller arbeidstidsgrense ved delvis uførestrygd?

Anbefalte innlegg

Når man mottar 50 % uførestrygd, og har fått beskjed om at man kan tjene et visst beløp i tillegg til trygden, kan man da arbeide i mer enn 50 % av full stilling, så lenge man ikke tjener mer enn det beløpet?

(50% trygd er ca. 50.000,-, beløpet jeg kan tjene på arbeid inkl. 1G er ca. 150.000,-)

Håper på et raskt svar.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 505 stilling.

Dette er forøvrig en ordning som er foreslått endret fordi den skaper uheldige terskeleffekter - sandmanutvalgets utredning - dette blir nok fulgt opp i løpet av relativt kort tid vil jeg tro.

Irene Grøneng

Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 50% stilling.

Dette er forøvrig en ordning som er foreslått endret fordi den skaper uheldige terskeleffekter - sandmanutvalgets utredning - dette blir nok fulgt opp i løpet av relativt kort tid vil jeg tro.

Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 50% stilling.

Takk for svar, men det jeg lurer på er om jeg kan jobbe i MER ENN 50 % stilling, så lenge jeg ikke tjener mer enn det fastsatte beløp.

mvh

Irene Grøneng

Takk for svar, men det jeg lurer på er om jeg kan jobbe i MER ENN 50 % stilling, så lenge jeg ikke tjener mer enn det fastsatte beløp.

mvh

Ja, det er her den ene G'enkommer inn - men altså først etter 1 år.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...