Gjest trygdet Skrevet 4. september 2001 Skrevet 4. september 2001 Når man mottar 50 % uførestrygd, og har fått beskjed om at man kan tjene et visst beløp i tillegg til trygden, kan man da arbeide i mer enn 50 % av full stilling, så lenge man ikke tjener mer enn det beløpet? (50% trygd er ca. 50.000,-, beløpet jeg kan tjene på arbeid inkl. 1G er ca. 150.000,-) Håper på et raskt svar. Med vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 5. september 2001 Skrevet 5. september 2001 Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 505 stilling. Dette er forøvrig en ordning som er foreslått endret fordi den skaper uheldige terskeleffekter - sandmanutvalgets utredning - dette blir nok fulgt opp i løpet av relativt kort tid vil jeg tro. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 5. september 2001 Skrevet 5. september 2001 Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 50% stilling. Dette er forøvrig en ordning som er foreslått endret fordi den skaper uheldige terskeleffekter - sandmanutvalgets utredning - dette blir nok fulgt opp i løpet av relativt kort tid vil jeg tro. 0 Siter
Gjest trygdet Skrevet 5. september 2001 Skrevet 5. september 2001 Ja, når det er gått mer enn 1 år siden du fikk vedtaket om trygd kan du tjene 1G i tillegg til lønn i 50% stilling. Dette er forøvrig en ordning som er foreslått endret fordi den skaper uheldige terskeleffekter - sandmanutvalgets utredning - dette blir nok fulgt opp i løpet av relativt kort tid vil jeg tro. Takk for svar, men det jeg lurer på er om jeg kan jobbe i MER ENN 50 % stilling, så lenge jeg ikke tjener mer enn det fastsatte beløp. mvh 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 6. september 2001 Skrevet 6. september 2001 Takk for svar, men det jeg lurer på er om jeg kan jobbe i MER ENN 50 % stilling, så lenge jeg ikke tjener mer enn det fastsatte beløp. mvh Ja, det er her den ene G'enkommer inn - men altså først etter 1 år. 0 Siter
Gjest trygdet Skrevet 6. september 2001 Skrevet 6. september 2001 Ja, det er her den ene G'enkommer inn - men altså først etter 1 år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.