Gjest lei av å finne nytt nick hver gang Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 jeg har omsider fått en epikrise fra dps'en hvor jeg gikk i gruppeterapi., Der står det blant annet om familieproblemene. "hun ønsket ikke å ha med seg familien til fellessamtale i løpet av behandlingstiden. Hun ser seg selv svært forskjellig fra resten av familien og hadde selv lurt på om hun kunne være adoptert.." Dette var jo ironi fra min side, og overhodet ikke noe jeg tenkte på seriøst. Men slik det står her så virker nesten som om terapeuten har oppfattet det sånn at jeg virkelig mente det. Hvordan tolker dere det? 0 Siter
Gjest Ironiman Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Dette er er ikke så veldig uvanlig, nei. Ironi og galgenhumor ligger for høyt for noen få som jobber i psykiatrien. 0 Siter
tjohei Skrevet 10. april 2010 Skrevet 10. april 2010 Det er typis for psykiatrien. De skjønner ikke ironi og humor. Alt du sier blir brukt imot deg i form av sykdommer. 0 Siter
Gjest Annet nick Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Heh.... har opplevd det der med fastlegen min jeg, at jeg har vært (forsøkt å være) morsom men fort oppdaget at han ikke tok det i det hele tatt. Nå har jeg lært ham opp, så han skjønner når jeg fleiper hvis jeg gjør det t y d e l i g. Det er jo trasig hvis det ender med å stå skriftlig i en journal og dermed kan ende med å få betydning for behandlers videre arbeid med deg... Jeg er enig i at det kan virke som han har tatt deg alvorlig i og med at det står sånn som du siterer. Man kan vel forsøke å oppklare misforståelsen etterpå, skriftlig til behandler?? 0 Siter
Gjest lei av å finne nytt nick hver gang Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Heh.... har opplevd det der med fastlegen min jeg, at jeg har vært (forsøkt å være) morsom men fort oppdaget at han ikke tok det i det hele tatt. Nå har jeg lært ham opp, så han skjønner når jeg fleiper hvis jeg gjør det t y d e l i g. Det er jo trasig hvis det ender med å stå skriftlig i en journal og dermed kan ende med å få betydning for behandlers videre arbeid med deg... Jeg er enig i at det kan virke som han har tatt deg alvorlig i og med at det står sånn som du siterer. Man kan vel forsøke å oppklare misforståelsen etterpå, skriftlig til behandler?? Det hun skrev har ingen praktisk betydning for meg, jeg går hos en annen behandler nå. Men jeg må si jeg stusset over det, skulle tro at hun i hvertfall hadde spurt om jeg mente dette at jeg trodde jeg var adoptert, før hun skrev det ned. Jeg er en person som er til tider ganske ironisk og kan fleipe mye om ting. Lurer på hvilke andre ting hun har tatt bokstavelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.