Gå til innhold

hypomani og vondt minne

Anbefalte innlegg

Gjest ladyyyy27
Skrevet

Jeg er en jente som har bipolar lidelse. Jeg bruker litium, og det fungerer kjeeeempeeeebraaaaaaaa

Men akkurat nå er døgnrytmen min helt føkka, og jeg bare sovet noen timer på dagen, mye mindre enn jeg pleier, jeg har vært vant til å sove sikkert 12-14-18-20 timer gjennom høsten/vintern.

Men nå har jeg ikke sovet, og jeg sliter kanskje med hypomani. Jeg har intens deilig følelse inni meg, særlig i ....underlivet, og helt forferdelig spreng våryr, på en måte, det skal jeg gjøre noe med i natt heldigvis med en jeg kjenner jeg ikke har likt ett år, nå plutselig har jeg deeeeeeeeeeeeee sterke følelsene for han, bla fordi han er jævlig pen og er medlem i band som har laget en utrolig fin sang, som jeg hører på repeat i timesvis.

Men problemer er, i tillegg til at det er slitsomt å være så....våryr at man nesten sprenges nedentil i nervefibrene der nede, at jeg har en skikkelig hang up i en viss ting som skjedde for 8 år siden, et overgrep av en taxisjåfør jeg var utsatt for, dette tenker jeg nesten aldri på, og har aldri vært et stort problem fordi jeg var så full at jeg bare husker glimt, men nå er det konstant inni hodet mitt, jeg tror det er fordi jeg er litt lett hypoman??? og jeg er livredd for å blamere meg sosialt ved å si det til noen eller noe lignende. F.eks jeg dusjer, har hårkur i håret, og så kler jeg på meg, og skal til å gå ut og kjøpe mobil og så finner jeg ut at jeg har jo ikke skylt ut hårkuren, men klærne er på, og klarer omtrent ikke telle opp småpengene fordi femtiørene ligner på noen euro jeg har i lommeboka, dette pga søvnmangelen?

Hva kan jeg gjøre for å få det ut av hodet mitt?

hjelp meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg virker det åpenbart at du nå er dårlig, og trenger å skjerme deg fra inntrykk samt få mere medisiner. Du virker svært utflytende nå, og sjansen for at du kommer til å gjøre ting du angrer på i etterkant er stor.

Skrevet

Jeg synes det er kjempebra at du kan se dette som skjer med deg nå. Så kan du begrense evt skade.

Jeg synes du skal ta kontakt med legen din så fort som mulig og legge frem dette.

Du trenger litt mer medisin + noe å sove på. Da vil nok hypmanien trekke seg tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...