Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spesielt etter nyttår hatt problemer med at jeg må tisse hele tiden, som oftest noen dager etter jeg har hatt sex. Også svir det skikkelig etter jeg har hatt sex og skal tisse, og hvis jeg holder meg får jeg denne trangen til å tisse hele tiden.

Som foreksempel for noen dager siden hadde jeg og kjæresten min sex også orker jeg ikke å gå på do rett etterpå fordi det det var på kvelden. og noen dager etter måtte jeg på do hele tiden. og da jeg først går på do da kommer det nesten ikke noe ut. I tillegg klør skjønnsleppene mine. jeg får ofte rifter, så jeg lurer på om det har noe å si ? siden jeg klør der osv.

Dro til legen i Januar, og hun trudde jeg hadde urinveisinfeksjon og jeg fikk en kur. Den hjalp i rundt 2 uker så kom det tilbake igjen. Dette begynner å bli ganske plagsomt fordi jeg har hele tiden trangen til å tisse, noe som er plagsomt i gymmen og sånt.

Håper på å snart få finne ut av dette, mvh. Jenta uten blærekontroll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345542-m%C3%A5-tisse-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flimmer1365381250

Først bør du sørge for å bli behandlet skikkelig for urinveisinfeksjon. Så bør du vurdere din egen og din partners underlivshygiene, siden det som oftest er avføringsbakterier som kommer seg inn i urinrøret og skaper problemer. Gode, gamle regler som tørk deg forfra og bakover, tiss rett etter sex, dropp stringtrusa osv. er lurt å følge. Du kan også prøve å bruke kondomer en periode, for å se om det hjelper.

Videre sa en lege til meg en gang at man kan ta en skikkelig overdose c-vitaminer om man kjenner at noe er i gjære. Det skilles ut i urinen og gjør den sur, så det kan ta knekken på en begynnende infeksjon. Drikk masse sure drikker, og ta gjerne tranebærekstrakt, det kan virke forebyggende for fremtiden.

Lykke til!

Du MÅ gå på do etter samleie! Selv om du er dautrøtt og bare klarer å skvise ut noen dråper - dette for å få skylt ut evt. bakterier fra urinrøret.

Ta gjerne tranebærkapsler daglig for å forebygge, Unngå for mye søtt i maten, men drikk mye vann og sure ting.

Hold deg varm nedentil, ikke sitt på kalde underlag og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...