Gå til innhold

Hvem vet at dere har vært innlagt?

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere innlagt
Skrevet

Hvor åpne er dere om det?

Jeg ble innlagt på akuttpsykiatrisk for en del år siden, da jeg hadde vanvittig angst etter et traume. Den nærmeste familien vet om det, og de nærmeste vennene. Hvis jeg kommer i snakk med folk som har vært i psykiatrien så kan jeg si det. Men jeg sier ikke det feks til kollegaer om vi skulle streife borti temaet.

Jeg vet ikke hva slags tanker og forestillinger andre folk har om det å ha blitt innlagt. Derfor er jeg lite åpen om det. Det er lettere å si at jeg har gått til psykolog og deltatt i gruppeterapi., Men innleggelse er mere et tabu for meg.

Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, alt for mange og jeg har blitt innlagt to ganger med venner til stede.Jeg er åpen om min psykisk helse, men som med andre ting, er det noen ting man godt kan holde for seg selv.

Gjest Istapp
Skrevet

Alle visste det,og det lønnet seg ikke for meg. Jeg har alltid vært en åpen person,men det har vist seg at det ofte ikke er lurt. Det blir fort til at folk dømmer en,nedenom og hjem! Da jeg var innlagt var jeg veldig syk,når jeg ble bedre var det få som ville tro det. Da jeg sa det gikk dårlig trodde de det,når jeg sa det gikk bra trodde de det ikke. Selv om man har vært veldig syk,betyr ikke det at man blir det for resten av livet. Men virker som enkelte tror det!

Skrevet

De som vet, vet. Andre anser jeg ikke har noe behov for å vite det, da det ikke er av noen avgjørende betydning i deres møte med meg. Dessuten er det et passert kapitel i mitt liv.

Skrevet

Familien vet om første innleggelse.

Andre innleggelse er det bare i venninne som veit om.

Det er nok tabu for meg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...