Gå til innhold

Å skape et nytt liv

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Det har gått to år siden samlivsbruddet, og jeg går stadig mer i frø. Jeg har mistet mye, ikke bare mann, men en ubeskrivelig fantastisk eiendom, flotte svigerforeldre (også avlastning) og jobben jeg hadde. Den måtte jeg si opp pga det har blitt praktisk umulig å beholde den.

Jeg klarer ikke å se muligheter, bare begrensninger. Når ungene ikke er hos meg står tiden stille, jeg slutter å fungere og detter brennfort. Depresjonen er dyp når de ikke er der, moderat når de er der.

Jeg innser at jeg bør ta tak i eget liv og skape noe nytt, men har ingen krefter eller idéer om hvordan.

Prøver å tenke ut ting jeg har lyst til å gjøre, men finner ingen svar. Prøver å være med venner men klarer ikke å gi noe som helst, føler meg bare som en klamp rundt foten. Tenker at det kanskje er bedre uten å kjenne på evige nederlag med andre mennesker.

Har noen råd å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke godt ut.

Har du blitt fysisk passiv også? (Ville i så fall ikke være det spor merkelig.)

Kunne det hjelpe å komme deg vekk noen uker på et trenings-/rehabiliteringssenter? Det vil gi nye impulser og kanskje hjelpe på skakkjørt fysisk form.

Ellers handler kanskje mye om å ta tak i en ting av gangen. Og en hel del fake it 'till you make it. Sannsynligvis opplever dine venner deg mer givende enn du opplever deg selv.

Tenk også på de gode valgene du har klart å ta i denne fryktelige vanskelige perioden. Blant annet at du har skjermet barna din fra den forbitrelsen du kjenner overfor faren deres.

Det er imponerende.

mvh

Gjest Svarttrost
Skrevet

Dette hørtes ikke godt ut.

Har du blitt fysisk passiv også? (Ville i så fall ikke være det spor merkelig.)

Kunne det hjelpe å komme deg vekk noen uker på et trenings-/rehabiliteringssenter? Det vil gi nye impulser og kanskje hjelpe på skakkjørt fysisk form.

Ellers handler kanskje mye om å ta tak i en ting av gangen. Og en hel del fake it 'till you make it. Sannsynligvis opplever dine venner deg mer givende enn du opplever deg selv.

Tenk også på de gode valgene du har klart å ta i denne fryktelige vanskelige perioden. Blant annet at du har skjermet barna din fra den forbitrelsen du kjenner overfor faren deres.

Det er imponerende.

mvh

Trente fem dager i uka før, nå den siste måneden kommer jeg meg ikke opp av sofaen. Kjennes som om det må et minste minimum til for å komme ut og trene, og det har jeg ikke.

Fortviler.

Ellers tusen takk for støtten.

Skrevet

Trente fem dager i uka før, nå den siste måneden kommer jeg meg ikke opp av sofaen. Kjennes som om det må et minste minimum til for å komme ut og trene, og det har jeg ikke.

Fortviler.

Ellers tusen takk for støtten.

For ordens skyld. Du vet at du ikke mangler B12, vitaminer, har lavt stoffskifte eller noe annet som ikke er så vanskelig å gjøre noe med?

Jeg er imponert over hvor god du har vært til å trene. Det vil gjøre det lettere å ta tilbake livet ditt igjen selv om det meste ligger nede akkurat nå.

mvh

Gjest Svarttrost
Skrevet

For ordens skyld. Du vet at du ikke mangler B12, vitaminer, har lavt stoffskifte eller noe annet som ikke er så vanskelig å gjøre noe med?

Jeg er imponert over hvor god du har vært til å trene. Det vil gjøre det lettere å ta tilbake livet ditt igjen selv om det meste ligger nede akkurat nå.

mvh

Ble sjekket for all verdens sånne ting ved en sykehusinnleggelse for litt siden. Men et godt tips.

Skal begynne hos en ny behandler om ei drøy uke, kanskje det vil hjelpe...

Skrevet

Ble sjekket for all verdens sånne ting ved en sykehusinnleggelse for litt siden. Men et godt tips.

Skal begynne hos en ny behandler om ei drøy uke, kanskje det vil hjelpe...

Flott at det er sjekket.

Håper du får et godt utbytte av behandlingen, og ting snart blir lettere for deg.

mvh

Gjest surikatt
Skrevet

Flott at det er sjekket.

Håper du får et godt utbytte av behandlingen, og ting snart blir lettere for deg.

mvh

Hva har du lyst til at livet ditt skal inneholde?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Hva har du lyst til at livet ditt skal inneholde?

Det er det jeg ikke klarer å finne ut av. Eksisterer bare for at ungene skal ha ei mor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...