Gå til innhold

Går det an å begå et langsomt selvmord?

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

I form av usynn livsstil. Røyke og drikke mye, spise mye fet og usunn mat, lite mosjon, osv.

Å ta livet sitt brått og brutalt er jo ikke allment akseptert, og alle får vite at det var nettopp selvmord som tok livet av vedkommende.

Men hvis en gjør det på ovennevnte måte er det nesten ingen som gjennomskuer at det egentlig dreier seg om selvmord. For det går jo så treigt. Opptil flere tiår.

Er det riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest selvdestruktiv
Skrevet

Jeg tror at man kan være såpass selvdestruktiv at man velger seg en usunn livsstil. Jeg røyker alt for mye og det er en form for selvdestruktivitet.Om målet er å ta livet sitt vet jeg ikke, det må hver enkelt svare for.

Gjest Røyking dreper.
Skrevet

Jeg tror at man kan være såpass selvdestruktiv at man velger seg en usunn livsstil. Jeg røyker alt for mye og det er en form for selvdestruktivitet.Om målet er å ta livet sitt vet jeg ikke, det må hver enkelt svare for.

Om målet ditt ikke er å dø av røyking bør du jo slutte.

Skrevet

Men lever man slik med hensikt til å ta livet av seg selv? Lever man ikke slik fordi man ikke gidder eller evner å ta tak i det og gå over til en sunnere livsstil?

Gjest Istapp
Skrevet

Men lever man slik med hensikt til å ta livet av seg selv? Lever man ikke slik fordi man ikke gidder eller evner å ta tak i det og gå over til en sunnere livsstil?

Jeg tror ikke man lever slik fordi man ønsker å dø,er vel heller noe i det du skrev.

Skrevet

Mange som sliter psykisk dør tidlig på grunn av dårlig livsstil som følge av ensomhet og isoasjon fra samfunnet. Hadde samfunnet vært mer inkluderende, hadde samfunnet tjent økonomisk på dette og helsen til de som stod utenfor ville blitt bedre.

Skrevet

Selvmord over tiår? Høres litt for lenge ut til at jeg ville tro det lå noen aktive tanker om selvmord bak.

Gjest tyrinnen
Skrevet

Dessverre viser det seg at enkelte lever usunt og lever til de er 100 år. Skal jeg leve i så mange år vil jeg nå leve så bra som mulig. Dessuten har jeg ikke lyst til å dø av røyking, eller kols, dette er ikke noe bra framtidsutsikter som jeg ser det.

Har du en depresjon bør du få behandlet denne slik at du får lyst til å leve igjen.

Skrevet

Hvis man ønsker å dø er det jo bare å bli alkoholiker og kjederøyke. Da blir man ikke så gammel.

Skrevet

Jeg tror det krever en viss besluttsommhet og viljestyrke å begå selvmord. Livsstilen du nevner er vel heller motpolen til nevnte egenskaper.

Men det går absolutt an å begå "langsomt selvmord". Hvis man slutter helt å spise og drikke, vil man stryke med i løpet av en uke eller to f.eks.

Skrevet

Jeg tror det krever en viss besluttsommhet og viljestyrke å begå selvmord. Livsstilen du nevner er vel heller motpolen til nevnte egenskaper.

Men det går absolutt an å begå "langsomt selvmord". Hvis man slutter helt å spise og drikke, vil man stryke med i løpet av en uke eller to f.eks.

''Hvis man slutter helt å spise og drikke, vil man stryke med i løpet av en uke eller to f.eks.''

Hvis man ikke har noen som bryr seg om deg så går det an, men om man har det så blir man tvangsinnlagt og tvangsforet.

Gjest kaliumsorbat
Skrevet

Vi skal jo alle dø, så om man røyker fra man er barn og dør når man er nitti, så har man vel også gjort et slags selvmord?

Skrevet

Be alle du ikke liker på fest...heng opp ballonger og serpentiner overalt...masse snop og snacks på bordet...musikk så ørene sprenges...

Du har kjøpt med deg det beste du finner på polet og drikker deg sanselig full så du stuper...enten ut vinduet eller ned trappa...

Ikke så langsom...men en artig avslutningsfest...ikke sant?

Gjest selvdestruktiv
Skrevet

Om målet ditt ikke er å dø av røyking bør du jo slutte.

I know.

Skrevet

''Hvis man slutter helt å spise og drikke, vil man stryke med i løpet av en uke eller to f.eks.''

Hvis man ikke har noen som bryr seg om deg så går det an, men om man har det så blir man tvangsinnlagt og tvangsforet.

Fra Pasientrettighetsloven:

''§ 4-9. Pasientens rett til å nekte helsehjelp i særlige situasjoner

Pasienten har på grunn av alvorlig overbevisning rett til å nekte å motta blod eller blodprodukter eller til å nekte å avbryte en pågående sultestreik. (...) ''

Man får skylde på alvorlig overbevisning. Fred i Midtøsten eller noe :o)

Neida - som regel vil man jo bli "avslørt" som suicidal av trenet helsepersonell. Det er heller ikke meningen å flåse med et alvorlig tema her, men det er altså mulig.

Gjest anorektiker
Skrevet

Fra Pasientrettighetsloven:

''§ 4-9. Pasientens rett til å nekte helsehjelp i særlige situasjoner

Pasienten har på grunn av alvorlig overbevisning rett til å nekte å motta blod eller blodprodukter eller til å nekte å avbryte en pågående sultestreik. (...) ''

Man får skylde på alvorlig overbevisning. Fred i Midtøsten eller noe :o)

Neida - som regel vil man jo bli "avslørt" som suicidal av trenet helsepersonell. Det er heller ikke meningen å flåse med et alvorlig tema her, men det er altså mulig.

''Fra Pasientrettighetsloven:

§ 4-9. Pasientens rett til å nekte helsehjelp i særlige situasjoner

Prøvde meg på denne da jeg ble tvangsinnlagt og tvangsernært. Først intravenøs og så sonde. Jeg tenkte at jeg ikke var en flink nok anorektiker dersom jeg ikke døde av det. At jeg ikke hadde viljestyrke nok til å avstå fra mat. Målet var døden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...