Gå til innhold

Bokollektiv for dem som sliter psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bra,men sånt vokser vel ikke på trær?

Det finnes vel ingen oversikt på nettet over hvor slike plasser finnes?

Om han har kompiser som også ønsker å bo i bokollektiv så kan de vel søke om Husbanklån og tilskudd og bygd seg et bofellesskap eller et lite leilighetsbygg. Må være mye bedre enn å bli stuet sammen med rått og røti. Slike prosjekter skal være gjennomførbare de.

Gjest mulig jeg har feil inntrykk
Skrevet

Jeg synes også at det er feil å blande rus og psykiatri,forstår meningen med det. Når jeg har spurt,har jeg fått til svar "I forkant av rusproblemene er det ofte en psykisk lidelse".

eller omvendt.

rusen kan utløse psykosetilstander

ikke alltid psykiske lidelsen kom først...

Gjest Istapp
Skrevet

Om han har kompiser som også ønsker å bo i bokollektiv så kan de vel søke om Husbanklån og tilskudd og bygd seg et bofellesskap eller et lite leilighetsbygg. Må være mye bedre enn å bli stuet sammen med rått og røti. Slike prosjekter skal være gjennomførbare de.

Trodde sånt var så bra jeg,men det er tydeligvis feil. Det var skuffende.

Gjest Istapp
Skrevet

eller omvendt.

rusen kan utløse psykosetilstander

ikke alltid psykiske lidelsen kom først...

Ja,det er jo sant. Kan være hipp som happ!

Skrevet

Ville du bodd i samme leilighetskompleks med folk som hadde masse problemer? Spørs helt på sammensetningen av folka hvor vellykket dette blir. Høylytte alkoholikere sammen med engstlige psyke kan ikke være spesielt bra. Hvorfor ikke gå for litt alternative løsninger.

Skrevet

Det trenger ikke være så ille som folk vil ha det til her. Det kan være slike leilighetskompleks som fungerer bra også, og hvor du godt kan finne gode venner (slik som de på Tangerudbakken har funnet hverandre) Dersom du er interessert tar du kontakt med kommunen og hører hva de har av tilbud. Det skader jo uansett ikke å forhøre seg. Kanskje tilfredsstiller du ikke kriteriene for å få en slik bolig, kanskje har de ikke en bolig som passer deg, men ingenting finner du ut om du ikke spør.

Gjest Istapp
Skrevet

Det trenger ikke være så ille som folk vil ha det til her. Det kan være slike leilighetskompleks som fungerer bra også, og hvor du godt kan finne gode venner (slik som de på Tangerudbakken har funnet hverandre) Dersom du er interessert tar du kontakt med kommunen og hører hva de har av tilbud. Det skader jo uansett ikke å forhøre seg. Kanskje tilfredsstiller du ikke kriteriene for å få en slik bolig, kanskje har de ikke en bolig som passer deg, men ingenting finner du ut om du ikke spør.

Det er ikke noe sånt her iallefall,det vet jeg.

Gjest Istapp
Skrevet

Ville du bodd i samme leilighetskompleks med folk som hadde masse problemer? Spørs helt på sammensetningen av folka hvor vellykket dette blir. Høylytte alkoholikere sammen med engstlige psyke kan ikke være spesielt bra. Hvorfor ikke gå for litt alternative løsninger.

Jeg ville ikke bodd slik nei,men alternative løsninger er ikke så lett,for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...