Gjest Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei Jeg var å tok noen prøver vedrørende hormonverdiene mine. Nedenfor følger svaret jeg fikk på disse. Mitt spørsmål til deg er om det en mulighet for at jeg var gravid den 17.02.10 da jeg tok de siste prøvene? Det var på dagen 21 dager etter forrige mens startet. Mener selv jeg ble befruktet og gravid 12-14 februar, men synes det er litt rart at vediene da på f.eks prolaktin er gått ned? Fint om du ser på dette og svarer meg så godt som mulig;) 17.02.10- 0,10 syklusa verdi 0,87. 20.01.10- verdi 0,66. Veldig takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345638-utskrift-av-laboratorieark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er veldig vanskelig å tolke hormonsvarene som de fremkommer i ditt brev (ganske rotet), men for å oppsummere. Du tok prøver 20.01. og 17.02, siste prøve ble tatt på dag 21 og du hadde dermed menstruasjon 28.01. Du har målt prolaktin, TSH, FSH, LH, østradiol, testosteron og progesteron. Ingen av disse hormoner kan si noe om graviditet har vært til stede. På dag 21 er progsteron (og østradiol) på topp, men deretter vil de bli mindre hvis du ikke er gravid, men øke ved graviditet. Da det ikke er tatt prøver siden dag 21 i denne syklus, kan man ikke si noen ting. Prolaktin svinger mye, men vil øke i løpet av graviditeten i takt med økingen i østradiol. Hvis du er gravid og lurer på når du ble det, så viser all erfaring at befruktning kan skje i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca dag 14 i en syklus på 28 dager. Hvis du har 28 dagers syklus og siste menstruasjon 28.01. har befruktningen sannsynligvis skjedd mellom 6. og 11. februar (men det er ganske usikkert fordi jeg ikke har så mange presise opplysninger) Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345638-utskrift-av-laboratorieark/#findComment-2934287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.