Gjest Sliten og lei av alt nå Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Hei Nhd Jeg har ett spørsmål til deg om noen rare ting som jeg holder på med stort sett gjennom hele dagen. Jeg biter av skinnfiller på begge tommeltotter og klarer ikke stoppe med dette,gjennom flere år med dette så bærer jo de preg av denne bitingen hele tiden,det blir ofte små åpene sår som blør og det blir igjen små krater lignende arr etter dette tullet. Har hatt en hudspesialist som har sett på dette og de kunne utelukke noen form for eksem eller hudsykdom. Siden jeg har noen psykiske lidelser som fks eupf og angst og depresjon så lurer jeg på om dette er noe psykisk ? Hva mener du det i så fall er,kan det være mild form av selvskading ? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet ? 0 Siter
Gjest ikke diagnose Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 det er bare en uvane som ikke hører til diagnose, og det er bare en ting å gjøre, bestemme seg for å slutte! Hvorfor skal alt ha en diagnose? 0 Siter
Gjest Sliten å lei av alt nå Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 det er bare en uvane som ikke hører til diagnose, og det er bare en ting å gjøre, bestemme seg for å slutte! Hvorfor skal alt ha en diagnose? Du har helt rett i att alt ikke trenger å ha en diagnose. Men når en uvane som du velger å kalle det blir så tydlig som den er for meg,mener jeg att det er snakk om noe mere en bare en uvane,har prøvd å kvitte meg med dette i lang tid,men når den indre uroen kommer så skjer dette igjen... Så jeg er overbevist om att dette er mere en bare en uvane 0 Siter
Gjest been there done that Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 jeg hadde samme problem, bet både negler og hud, bet av hud over hele handa. Så ut som jeg hadde en hudsykdom men sluttet av meg selv da fortennene knakk pga syreskader, og jeg måtte ha kroner i hele overkjeften. Nå er tennene for tykke og store til at jeg får til å bite. Så det er nok en uvane, men veldig vanskelig å bryte. 0 Siter
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Det er vel samme uvane som det å bite negler. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Du har helt rett i att alt ikke trenger å ha en diagnose. Men når en uvane som du velger å kalle det blir så tydlig som den er for meg,mener jeg att det er snakk om noe mere en bare en uvane,har prøvd å kvitte meg med dette i lang tid,men når den indre uroen kommer så skjer dette igjen... Så jeg er overbevist om att dette er mere en bare en uvane ''ener jeg att det er snakk om noe mere en bare en uvane,har prøvd å kvitte meg med dette i lang tid,men når den indre uroen kommer så skjer dette igjen... Så jeg er overbevist om att dette er mere en bare en uvane'' Bitingen er tydeligvis et symptom på at du har en indre uro, da er det jo den indre uroen du må få hjelp til å gjøre noe med så vil vel bitingen også minske eller opphøre helt. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 ''Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet ?'' Kjøp "Godnegl" på apoteket og smør på daglig. Det smaker så vondt at du ikke begynner å bite fordi du glemmer deg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 I hovedsak er dette en uvane. Men typisk for denne type uvaner er at de blir verre når en sliter psykisk. Det finne kun to måter å fikse det på: Bestemme seg. Dekke seg til med et eller annet. Det finnes ting til å smøre på som smaker pyton, en kan bruke plaster/sportstape, og en kan bruke tynne hansker. 0 Siter
Gjest dropper nicket denne gangen Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Jeg har akkurat samme uvane - uten at jeg har noen andre problemer (som jeg vet om selv, hehe...) Klarer ikke helt å la skorper være, må pirke,- og tomlene ser som regel ikke helt gode ut... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.