Gå til innhold

Trekking av visdomstann ved graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne, 28 år
Skrevet

Hei! Jeg trakk en visdomstann rett etter nyttår, og har fått time for å trekke en til nå. Siden sist trekking har jeg blitt gravid, og jeg kommer til å være 7 uker på vei (etter min beregning) når den skal trekkes. Sist gang var jeg heldig, og trengte bare og ta en ibux og en paracet (samtidig) etter at bedøvelsen gikk ut, men jeg vet jo ikke om jeg kommer til å være like heldig denne gangen. Og ibux skal jeg vel uansett ikke bruke. Hva burde jeg gjøre? Burde jeg trekke nå, eller vente til graviditeten er ferdig? Og hva slags smertestillende kan jeg eventuelt ta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

Du kan jo ta en tlf til tannlegen,men jeg ville ha ventet..hvis ikke jeg vred meg i smerter da.

Skrevet

Da jeg var gravid hos tannlegen ville han helst ikke bedøve i det hele tatt. Og det er vel egentlig eneste gang jeg hadde bruk for pusteøvelsene jeg hadde øvet inn til fødselen. Men jeg bare fiksa en gammel fylling som var løsnet litt. Tror ikke akkurat de trekker tenner uten bedøvelse, for da kan det sikkert fort bli et aktuelt spørsmål for det forumet som du merkelig nok har lagt det ut på ;)

Hvis den tanna ikke er akutt dårlig, så ville jeg ha venta. Evt gjort som Istapp anbefaler og spørre tannlegen til råds.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...