Gå til innhold

NHD: Piercingforstyrrelse anno 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bare lurte på om du fremdeles, i 2010, mener at det er en sammenheng mellom piercing og personlighetsforstyrrelser.

I 2005 mente du at " Du ville aldri fått jobb hos meg med piercing." og "Min erfaring er at det er svært stor sammenheng mellom dette og personlightesforstyrrelser."

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2704322

I 2007: "Ja, helt klart. Jeg mener det samme som dengang."

Så modererte du deg litt og uttalte: "Ja, jeg mener det er en sammenheng mellom overdreven piercing (du må gjerne ta med tatovering også)og PF. Det betyr selvsagt ikke at alle som har PF bruker piercing eller omvendt."

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3754896

Hva mener du i dag?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Nils Håvard Dahl, psykiater

9

• morsan

6

• hidi, the scorpion

5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe på disse årene som taler for at jeg bør endre standpunkt :-)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe på disse årene som taler for at jeg bør endre standpunkt :-)

Du trenger kanskje litt adferdsterapi og miljøforandring.

Skrevet

Du trenger kanskje litt adferdsterapi og miljøforandring.

Jeg bare observerer :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Miljø har også mye å si. Når det gjelder tatoveringer så ble jeg overasket over å se hvor mange vestlendinger som har tatoveringer. For dem var dette tydeligvis tøft, mens i andre miljø blir det ansett for å være harry.

Skrevet

Miljø har også mye å si. Når det gjelder tatoveringer så ble jeg overasket over å se hvor mange vestlendinger som har tatoveringer. For dem var dette tydeligvis tøft, mens i andre miljø blir det ansett for å være harry.

*kremt*

Det er ganske harry med tatoveringer i mitt vestlandsmiljø altså....! ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*kremt*

Det er ganske harry med tatoveringer i mitt vestlandsmiljø altså....! ;)

Ok, da var det nok bare slik at det var mange av "samme sorten" som befant seg ved samme basseng som meg ;o)

Man skal jo selvfølgelig ikke skjære alle over en kam:-)

Skrevet

Jeg bare observerer :-)

Ok, Nhd. Jeg spør deg igjen om 3 år, og lov meg at du tar deg en tur ut av trøndelag innen den tid:-)

Skrevet

Ok, Nhd. Jeg spør deg igjen om 3 år, og lov meg at du tar deg en tur ut av trøndelag innen den tid:-)

Jeg er regelmessig utenfor Trøndelag. I tillegg ser jeg av og til på TV :-)

Skrevet

* sjokkert *

Skrevet

Godt med en psykiater som bruker TV som informasjonskilde og å stille diagnoser på fremmede! :-D

Skrevet

Godt med en psykiater som bruker TV som informasjonskilde og å stille diagnoser på fremmede! :-D

Mitt siste håp som skulle motbevise min teori var Jan Ullrich:

http://no.wikipedia.org/wiki/Jan_Ullrich

Skrevet

Ærlig talt dr. Dahl, dette blir lite seriøst:(

En kunne tro det ja. Jeg ønsker så inderlig å oppleve konkrete eksempler på at jeg tar feil.

Skrevet

Ærlig talt dr. Dahl, dette blir lite seriøst:(

Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.

Skrevet

Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.

LOL

Skrevet

LOL

Det er sant:-) Han opplevde det gang på, gang på, gang....Og det stemte:-(

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.''

Høres idiotisk ut! Alle i min familie har lyseblå øyne, men ingen har vært psykisk syke....

Skrevet

Det er sant:-) Han opplevde det gang på, gang på, gang....Og det stemte:-(

Tåpeligste jeg har hørt i dag.

Skrevet

''Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.''

Høres idiotisk ut! Alle i min familie har lyseblå øyne, men ingen har vært psykisk syke....

Aner ikke, jeg:-) Det var hans erafring gjennom flere år med hundrevis av pasienter. Men han var ikke riktig sikker på om øynene ofte ble så lyseblå pga av medikamenter.

Han sammenlignet det med slike øyne:

http://www.husky-petlove.com/gal1-blk-huskymale.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...