Gå til innhold

NHD: Piercingforstyrrelse anno 2010

Anbefalte innlegg

Gjest merksnodig
Skrevet

Det er sant:-) Han opplevde det gang på, gang på, gang....Og det stemte:-(

''Han opplevde det gang på, gang på, gang....''

Skikkelig off topic-spørsmål, men hvorfor i alle dager har du komma der?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Nils Håvard Dahl, psykiater

9

• morsan

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

''Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.''

Høres idiotisk ut! Alle i min familie har lyseblå øyne, men ingen har vært psykisk syke....

To nye kriterier for pf: Lyseblå øyne og piercinger. Jaddah.

hidi, the scorpion
Skrevet

Aner ikke, jeg:-) Det var hans erafring gjennom flere år med hundrevis av pasienter. Men han var ikke riktig sikker på om øynene ofte ble så lyseblå pga av medikamenter.

Han sammenlignet det med slike øyne:

http://www.husky-petlove.com/gal1-blk-huskymale.jpg

Mannen er stein stokk gal:(

Tror du virkelig alt du leser?

Skrevet

Tåpeligste jeg har hørt i dag.

Aner som sagt ikke :-) Det var noe han påsto etter mange år som terapeut. Han visste selv at det var useriøst, men det viste seg alt for ofte å stemme, ifg. han.

Skrevet

''Han opplevde det gang på, gang på, gang....''

Skikkelig off topic-spørsmål, men hvorfor i alle dager har du komma der?

Jeg fikk litt problemer med den gjentagelsen der:-) Så da ble det ikke toppkarakter i norsk i dag heller. Nei, nei :-)

Skrevet

Mannen er stein stokk gal:(

Tror du virkelig alt du leser?

Min X var muligens litt gal. Men han var en dyktig terapeut.

Dette er ikke noe jeg har lest, men noe jeg har blitt fortalt gjennom mengfoldige ettermiddager/kvelder etter hans jobbdag.

Skrevet

Rune Larsen har sånne lyseblå øyne :o

Ja, det har han :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

To nye kriterier for pf: Lyseblå øyne og piercinger. Jaddah.

Ja, så bare pass deg....

lol

hidi, the scorpion
Skrevet

Min X var muligens litt gal. Men han var en dyktig terapeut.

Dette er ikke noe jeg har lest, men noe jeg har blitt fortalt gjennom mengfoldige ettermiddager/kvelder etter hans jobbdag.

''Min X var muligens litt gal. Men han var en dyktig terapeut.''

Gale terapeuter, er sjelden gode terapeuter, dessverre:(

Skrevet

''Min X var muligens litt gal. Men han var en dyktig terapeut.''

Gale terapeuter, er sjelden gode terapeuter, dessverre:(

For de rette pasientene så. Og han fikk ofte tildelt "de vanskeligste". Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han.

Skrevet

For de rette pasientene så. Og han fikk ofte tildelt "de vanskeligste". Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han.

Hvis jeg hadde gått til psykolog, hadde det ikke ramlet meg inn å adde h*n på fb.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

""Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han""

Ikke et godt tegn, og ikke et tegn på en god terapeut.

Skrevet

Så de med lyseblå øyne ble sendt rett til han? :)

Skrevet

Hvis jeg hadde gått til psykolog, hadde det ikke ramlet meg inn å adde h*n på fb.

Ikke jeg heller. Men de han hjalp, hjalp han godt. Det er vel egentlig han som ikke burde ha addet dem, spør du meg :-)

Skrevet

Ikke jeg heller. Men de han hjalp, hjalp han godt. Det er vel egentlig han som ikke burde ha addet dem, spør du meg :-)

Enig.

Skrevet

""Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han""

Ikke et godt tegn, og ikke et tegn på en god terapeut.

Han var grenseløs. Men han var en god terapeut for de som satte pris på hans "grenseløse" stil. Jeg tror faktisk "de som hadde tilnærmet den samme diagnosen som han selv hadde". Han var en fantastisk terpapeut overfor de han kunne indentifisere som "lik meg selv".

Hjelp til selvhjelp- som noen vil kalle det:-(

Skrevet

Så de med lyseblå øyne ble sendt rett til han? :)

Nei:-) Men han oppdaget at "lyseblå øyne" ofte var en gjeganger hos hans pasienter, som ofte hadde denne typen diagnose.

Skrevet

Nei:-) Men han oppdaget at "lyseblå øyne" ofte var en gjeganger hos hans pasienter, som ofte hadde denne typen diagnose.

Jeg skal ikke spørre hvilken øyefarge han selv hadde. :-)

(mon tro om et av mine svar ble slettet...?)

Gjest suspekte greier
Skrevet

Hvordan kan du vite hvem som gikk i terapi til han? Sa han navnet til pasientene sine til deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...