Gå til innhold

NHD: Piercingforstyrrelse anno 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke spørre hvilken øyefarge han selv hadde. :-)

(mon tro om et av mine svar ble slettet...?)

Han hadde selvfølgelig ikke lyseblå øyne. La meg tenke..."Helt vanlige gråblå" :-)

Jeg har ikke lagt merke til noen sletting her.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Nils Håvard Dahl, psykiater

9

• morsan

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

Han hadde selvfølgelig ikke lyseblå øyne. La meg tenke..."Helt vanlige gråblå" :-)

Jeg har ikke lagt merke til noen sletting her.

Jeg skrev et svar, men jeg finner det ikke igjen. Enten ble det sensurert av NHD (av en eller annen merkelig grunn), eller så ble det ikke sendt.

Skrevet

Hvordan kan du vite hvem som gikk i terapi til han? Sa han navnet til pasientene sine til deg?

Ja, det gjorde han. Når han kom hjem om kvelden, etter 8 timer i psyk.poliklinikk og 6 timer i privatpraksis, så bare rant det ut av han. Jeg hadde forelesninger i psykologi hver kveld, og lærte fatisk utrolig mye av det....

Gjest kleppen
Skrevet

En kunne tro det ja. Jeg ønsker så inderlig å oppleve konkrete eksempler på at jeg tar feil.

Du vanker nok i feil miljøer ;)

Skrevet

""Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han""

Ikke et godt tegn, og ikke et tegn på en god terapeut.

Hva mener du om "lyseblå øyne-teorien" da? Har du registert noe lignende?:-)

Skrevet

Finnes sikkert en øyefarge for hver diagnose. Irisdiagnose. mhm.

Skrevet

Ja, det gjorde han. Når han kom hjem om kvelden, etter 8 timer i psyk.poliklinikk og 6 timer i privatpraksis, så bare rant det ut av han. Jeg hadde forelesninger i psykologi hver kveld, og lærte fatisk utrolig mye av det....

Høres ut som en veldig god psykiater som både bryter taushetsplikten sin ved å fortelle deg navnene på sine pasienter og har sine pasienter på FB...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mens min piercing/tatoveringsobservasjon umiddelbart vekker gjenklang blant kolleger, har jeg aldri hørt noen nevne noensomhelst sammenheng mellom øyenfarge og noe personlighetstrekk. Jeg tror ikke noe på den.

Skrevet

Finnes sikkert en øyefarge for hver diagnose. Irisdiagnose. mhm.

Han var i hvert fall hektet på dette med "lyseblått":-) Og jeg skjønner faktisk hva han mente med det. Uten at jeg har noen faglig grunn for å komme med den påstanden:-)

Skrevet

Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen.

Da kan jeg visst diagnostisere alle mine tre barn med det samme ;)

Heldigvis viser de ingen tegn på borderline foreløpig ;-P

Skrevet

Høres ut som en veldig god psykiater som både bryter taushetsplikten sin ved å fortelle deg navnene på sine pasienter og har sine pasienter på FB...

Han var en god terapeut for den rette målgruppen. Og utrolig populær:-) Bl.a. fordi han snakket rett fra "levra" og var rå og ærlig. Og noen ganger er det nødvendig. Men superseriøs...nei, det vet jeg ikke om han betraktes som i de faglige kretser.

Skrevet

Har barna dine piercing i tunga??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Barn har lov til å ha umodne trekk uten at det blir diagnose av det :-)

Skrevet

Mens min piercing/tatoveringsobservasjon umiddelbart vekker gjenklang blant kolleger, har jeg aldri hørt noen nevne noensomhelst sammenheng mellom øyenfarge og noe personlighetstrekk. Jeg tror ikke noe på den.

Så hvorfor tror du de piercer og tatoverer seg?

Skrevet

OK:-) Nei, det var hans helt egne private teori, som han bare luftet med meg i hjemmets lune rede:-)

Skrevet

Ikke foreløpig iallefall ;-P

Skrevet

Barn har lov til å ha umodne trekk uten at det blir diagnose av det :-)

Da satser jeg på at øyenfargen endrer seg med årene ;-P

Skrevet

De har lyseblå øyne...

Skrevet

Ikke foreløpig iallefall ;-P

Godt å høre :-) For jeg skjønner ikke vitsen med piercinger som ikke viser noe annet enn at personen slafser på klumpen på tunga i ett kjør, og i tillegg får problemer med å snakke rent:-)

Skrevet

De har lyseblå øyne...

Ok:-) Men det har jo barn ofte :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...