Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Jeg skal ikke spørre hvilken øyefarge han selv hadde. :-) (mon tro om et av mine svar ble slettet...?) Han hadde selvfølgelig ikke lyseblå øyne. La meg tenke..."Helt vanlige gråblå" :-) Jeg har ikke lagt merke til noen sletting her. 0 Siter
Gjest uli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Han hadde selvfølgelig ikke lyseblå øyne. La meg tenke..."Helt vanlige gråblå" :-) Jeg har ikke lagt merke til noen sletting her. Jeg skrev et svar, men jeg finner det ikke igjen. Enten ble det sensurert av NHD (av en eller annen merkelig grunn), eller så ble det ikke sendt. 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Hvordan kan du vite hvem som gikk i terapi til han? Sa han navnet til pasientene sine til deg? Ja, det gjorde han. Når han kom hjem om kvelden, etter 8 timer i psyk.poliklinikk og 6 timer i privatpraksis, så bare rant det ut av han. Jeg hadde forelesninger i psykologi hver kveld, og lærte fatisk utrolig mye av det.... 0 Siter
Gjest kleppen Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 En kunne tro det ja. Jeg ønsker så inderlig å oppleve konkrete eksempler på at jeg tar feil. Du vanker nok i feil miljøer 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 ""Ser at han er venner med mange av dem på Facebook i dag. 10 år etter at de gikk i terapi hos han"" Ikke et godt tegn, og ikke et tegn på en god terapeut. Hva mener du om "lyseblå øyne-teorien" da? Har du registert noe lignende?:-) 0 Siter
Gjest uli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Hva mener du om "lyseblå øyne-teorien" da? Har du registert noe lignende?:-) Finnes sikkert en øyefarge for hver diagnose. Irisdiagnose. mhm. 0 Siter
Adriana Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Ja, det gjorde han. Når han kom hjem om kvelden, etter 8 timer i psyk.poliklinikk og 6 timer i privatpraksis, så bare rant det ut av han. Jeg hadde forelesninger i psykologi hver kveld, og lærte fatisk utrolig mye av det.... Høres ut som en veldig god psykiater som både bryter taushetsplikten sin ved å fortelle deg navnene på sine pasienter og har sine pasienter på FB... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Hva mener du om "lyseblå øyne-teorien" da? Har du registert noe lignende?:-) Mens min piercing/tatoveringsobservasjon umiddelbart vekker gjenklang blant kolleger, har jeg aldri hørt noen nevne noensomhelst sammenheng mellom øyenfarge og noe personlighetstrekk. Jeg tror ikke noe på den. 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Finnes sikkert en øyefarge for hver diagnose. Irisdiagnose. mhm. Han var i hvert fall hektet på dette med "lyseblått":-) Og jeg skjønner faktisk hva han mente med det. Uten at jeg har noen faglig grunn for å komme med den påstanden:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Det kan virke useriøst. Men min X, som er psykolog, påstod til og med at folk med lyseblå øyne ofte hadde en personlighetsforstyrrelse ala "borderline", som det het den gangen. Da kan jeg visst diagnostisere alle mine tre barn med det samme Heldigvis viser de ingen tegn på borderline foreløpig ;-P 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Høres ut som en veldig god psykiater som både bryter taushetsplikten sin ved å fortelle deg navnene på sine pasienter og har sine pasienter på FB... Han var en god terapeut for den rette målgruppen. Og utrolig populær:-) Bl.a. fordi han snakket rett fra "levra" og var rå og ærlig. Og noen ganger er det nødvendig. Men superseriøs...nei, det vet jeg ikke om han betraktes som i de faglige kretser. 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Da kan jeg visst diagnostisere alle mine tre barn med det samme Heldigvis viser de ingen tegn på borderline foreløpig ;-P Har barna dine piercing i tunga?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Da kan jeg visst diagnostisere alle mine tre barn med det samme Heldigvis viser de ingen tegn på borderline foreløpig ;-P Barn har lov til å ha umodne trekk uten at det blir diagnose av det :-) 0 Siter
Gjest uli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Mens min piercing/tatoveringsobservasjon umiddelbart vekker gjenklang blant kolleger, har jeg aldri hørt noen nevne noensomhelst sammenheng mellom øyenfarge og noe personlighetstrekk. Jeg tror ikke noe på den. Så hvorfor tror du de piercer og tatoverer seg? 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Mens min piercing/tatoveringsobservasjon umiddelbart vekker gjenklang blant kolleger, har jeg aldri hørt noen nevne noensomhelst sammenheng mellom øyenfarge og noe personlighetstrekk. Jeg tror ikke noe på den. OK:-) Nei, det var hans helt egne private teori, som han bare luftet med meg i hjemmets lune rede:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Har barna dine piercing i tunga?? Ikke foreløpig iallefall ;-P 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Barn har lov til å ha umodne trekk uten at det blir diagnose av det :-) Da satser jeg på at øyenfargen endrer seg med årene ;-P 0 Siter
Adriana Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Har barna dine piercing i tunga?? De har lyseblå øyne... 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Ikke foreløpig iallefall ;-P Godt å høre :-) For jeg skjønner ikke vitsen med piercinger som ikke viser noe annet enn at personen slafser på klumpen på tunga i ett kjør, og i tillegg får problemer med å snakke rent:-) 0 Siter
Colette Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 De har lyseblå øyne... Ok:-) Men det har jo barn ofte :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.