Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KajaMarie

Hei! Jeg er en kvinne på 25 år. Jeg har gått på p-piller i ti år. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før hormoner, mensen og kroppen er tilbake til normalen, etter å ha gått på p-piller så lenge. Jeg tenker at det kanskje er på tide å "rense" kroppen, da jeg ønsker å prøve å få barn innen ett/to års tid. Både mor og mormor har hatt svulst på eggstokkene, så jeg har gått på p-pillene også for å redusere eggstokk kreft. Likevel føler jeg et behov for å ha min vanlige mensen, være slik kroppen egentlig er. Finnes noen andre prevensjonsmidler med mindre hormoner? Hvor lenge sitter hormonene i kroppen, altså når er man tilbake til "naturlige" igjen? Finnes det noen retningslinjer for hvor lenge man bør være "av pillen" for å ha maks sjanse for å bli gravid, når man først prøver? På forhånd tusen takk, mvh en med mange tanker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345788-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått på p-piller i ca 7 år da vi bestemte oss for å prøve å få barn. Etter 2 mnd var jeg gravid :-)

Brukte minipiller mens jeg ammet, deretter p-piller i kort tid før vi bestemte oss for å prøve på barn nr 2. Etter ca 1 mnd var jeg gravid!

Tror det gikk like greit 3. gangen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345788-p-piller/#findComment-2934961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...