Gjest Navarra Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 Hei jeg er en 22 år gammel mann som siden 16 års alderen har slitt med sosial angst. Type sitte i forsamlinger som klasserom, særlig når det er stille. Symptomene jeg får er mageproblemer, svette, hjertebank etc. Jeg gikk over en lengre periode hos psykolog noe som fikk meg til å fungere sånn nogenlunde. Jeg merker idag allikevel mye stress/angst i sosiale situasjoner. Jeg prøver å utfordre meg selv ved å være aktiv i studentforeninger ol. Jeg skulle svært gjerne ha fått noen form for medikamenter for å lindre angsten og stresset. Jeg føler at det i stor grad tapper meg for energi, fordi jeg til stadighet tenker negative/deprissive tanker. Har lest at de såkalte "lykkepillene" (SSRI) kan moderere angst. Jeg vegrer meg for å ta dette problemet opp med fastlegen min fordi jeg er redd for å bli oppfattet som potensiell misbruker. Er det vanskelig å få utskrevet disse medikamentene? Vil SSRI kunne gjøre meg mer utadvendt og sosialt rolig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2010 Skrevet 16. april 2010 SSRI er helt klart den medisinen en skal velge ved sosial fobi. Ingen blir mistenkt for å være misbruker ved å spørre etter slike medisiner. Ja, du blir halt klart mindre skjør og sosialt sårbar på slike medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.