Gå til innhold

Nytt traume?

Anbefalte innlegg

Gjest tirill29
Skrevet

Den psykiske helsen min har dalet siste par ukene. Har drukket heftig for å bevare roen, og opplevd at jeg har vært nær en ny psykose ved at jeg blir stresset av lyd og for mange mennesker. I går ble jeg kjørt til psykologen da jeg ikke var kjørbar selv. Han spurte om det hadde skjedd noe spesielt i det siste som kan ha utløst dette igjen. Jeg tenkte da på en ting, men turte ikke si noe fordi jeg skammer meg slik.

For et halvannet år siden ble jeg voldtatt i nærmest bevisstløs tilstand.Anmeldte vedkommende, saken ble henlagt, men jeg fikk noe erstatning. Siden har jeg ikke taklet noe intimitet med andre menn, skygger unna menn som "klår" på byen. Dobbeltsjekket hvem som skal overnatte i huset jeg eventuellt overnatter i på fest.

For to-tre uker siden var jeg på besøk med en venninne jeg ikke hadde sett på mange år, men begynt å få kontakt med igjen. Hun satt hjemme alene og lengtet etter selskap. Jeg dro dit, vi drakk noen øl og plutselig kom det to fyrer inn.

Jeg gikk å la meg på gjesterommet etter en del øl og mine faste medisiner. Så våkner jeg av at en av guttene er kommet opp i sengen. Jeg ba han gå flere ganger, men ga opp og lot han gjennomføre det han var ute etter. Ga f. Så hadde jeg noen dager hvor jeg var redd for å ha blitt gravid....

Etterpå har jeg latet som ingenting. Prøver å ikke tenke på det. Men det er bare ekkelt, ekkelt. Jeg gjorde ikke så mye motstand, men jeg hadde aldri hatt meg med han om jeg var våken og edrulig.

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Ikke turt å si det til noen, fordi det er ikke lenge siden jeg opplevde noe lignende. Føler meg som en hjelpesløs idiot som havner i samme situasjonene gang på gang. Bare det føltes mer brutalt den gangen. Om jeg må få det ut i lyset for ikke å bli dårligere igjen... Tenker ikke så mye på det, men det dukker opp i ny og ne...

Videoannonse
Annonse
Gjest tirill29
Skrevet

Faen. Etter jeg skrev dette går det opp for meg at dette faktisk ar et overgrep og jeg husker plutselig mer. At jeg blødde nedentil etterpå. Betyr det at jeg er ødelagt?

Jeg fortalte legen min forrige mandag at jeg har opplevd store hukommelsestap, har mareritt hver natt siste ukene uten å forstå hvorfor. Han kallte det dissosiasjon. Ble skremt av at jeg har gått på en lang fjelltur, hvert på jobb og raket hele hagen uten å huske noe av det.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke vits å sette seg ned å grine, selv om jeg har tårer i øynene. Så jeg har skiftet gardiner. Kom ikke på annet å gjøre. Fikk tigget meg til 2 sobriler for dag av legevakten i helgen fordi jeg ville slutte å drikke. Vært edru i 2 døgn, men uroen ulmer i meg likevel.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt klart at dette er et nytt traume.

Det viktigste fremover må være å lage en plan for å forhindre at det skjer igjen.

Gjest tiril29
Skrevet

Det er helt klart at dette er et nytt traume.

Det viktigste fremover må være å lage en plan for å forhindre at det skjer igjen.

Ja, jeg skal aldri mer overnatte noen andre steder i forbindelse med fester.

Skrevet

Ja, jeg skal aldri mer overnatte noen andre steder i forbindelse med fester.

Men kjære deg, det er da vanlig å overnatte borte når man har vært på fest. :-)

Skrevet

Faen. Etter jeg skrev dette går det opp for meg at dette faktisk ar et overgrep og jeg husker plutselig mer. At jeg blødde nedentil etterpå. Betyr det at jeg er ødelagt?

Jeg fortalte legen min forrige mandag at jeg har opplevd store hukommelsestap, har mareritt hver natt siste ukene uten å forstå hvorfor. Han kallte det dissosiasjon. Ble skremt av at jeg har gått på en lang fjelltur, hvert på jobb og raket hele hagen uten å huske noe av det.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke vits å sette seg ned å grine, selv om jeg har tårer i øynene. Så jeg har skiftet gardiner. Kom ikke på annet å gjøre. Fikk tigget meg til 2 sobriler for dag av legevakten i helgen fordi jeg ville slutte å drikke. Vært edru i 2 døgn, men uroen ulmer i meg likevel.

Høres ut som om du kanskje burde vurdere hvem du omgås med. Det er ikke vanlig atferd av menn å oppføre seg på den måten.

Gjest tirill29
Skrevet

Høres ut som om du kanskje burde vurdere hvem du omgås med. Det er ikke vanlig atferd av menn å oppføre seg på den måten.

Jeg hadde aldri dratt på dette besøket om jeg visste at det kom menn jeg ikke kjenner som også skulle overnatte. Trodde det bare ble meg og hun.

Fyren var yngre enn meg og kanonfull. Husker han spurte meg gang på gang hvor jeg var fra, og jeg svarte "Det er femte gangen du spør nå"...

Jeg blir redd. Hvordan i huleste unngår en slikt flere ganger? Jeg drakk kanskje 7-8 halvlitere og 2 drinker... Men med serequel, truxal og remeron innenbords etterpå blir en rimelig slått ut. Å visst ikke alle menn er slik, hvorfor havner jeg på nytt i samme situasjon? Jeg kler meg så langt fra utfordrendes som det går ann å bli, roter aldri med fremmede og lar meg ikke bli befølt heller. Fått høre at jeg er pen og attraktiv, men det er vel ikke utseende slike drittsekker går etter... ?

Skrevet

Jeg hadde aldri dratt på dette besøket om jeg visste at det kom menn jeg ikke kjenner som også skulle overnatte. Trodde det bare ble meg og hun.

Fyren var yngre enn meg og kanonfull. Husker han spurte meg gang på gang hvor jeg var fra, og jeg svarte "Det er femte gangen du spør nå"...

Jeg blir redd. Hvordan i huleste unngår en slikt flere ganger? Jeg drakk kanskje 7-8 halvlitere og 2 drinker... Men med serequel, truxal og remeron innenbords etterpå blir en rimelig slått ut. Å visst ikke alle menn er slik, hvorfor havner jeg på nytt i samme situasjon? Jeg kler meg så langt fra utfordrendes som det går ann å bli, roter aldri med fremmede og lar meg ikke bli befølt heller. Fått høre at jeg er pen og attraktiv, men det er vel ikke utseende slike drittsekker går etter... ?

Reduser drikkingen så blir det kanskje lettere å forsvare seg mot slike menn. Insister på å få nøkkel til rommet når du skal overnatte på steder hvor det kan komme inn folk du ikke kjenner. Det er ikke vanlig å oppleve det du gjør, derfor tenkte jeg kanskje at det kan være noe med miljøet du ferdes i.

Skrevet

Hvis du ikke får nøkkel til rommet, kan du sette en stol foran dørhåndtaket. Merkelig at dette skal være nødvendig. Kriminelle folk finnes tydeligvis overalt.

Gjest tirill29
Skrevet

Reduser drikkingen så blir det kanskje lettere å forsvare seg mot slike menn. Insister på å få nøkkel til rommet når du skal overnatte på steder hvor det kan komme inn folk du ikke kjenner. Det er ikke vanlig å oppleve det du gjør, derfor tenkte jeg kanskje at det kan være noe med miljøet du ferdes i.

For ti år siden hadde jeg en periode hvor jeg vanket i et miljø der narkotika var like vanlig som sigaretter. Mange var "gamle menn" som kunne tigge om å få ha sex med meg, men ironisk nok var det ingen som la en finger på meg i dette miljøet.

Hun jeg besøkte er et par år eldre enn meg, i full jobb... ganske A4.

Jeg har bestemt meg for aldri mer dra på overnattingsbesøk uten at jeg ffår sove i samme seng som en venninne.

Skrevet

For ti år siden hadde jeg en periode hvor jeg vanket i et miljø der narkotika var like vanlig som sigaretter. Mange var "gamle menn" som kunne tigge om å få ha sex med meg, men ironisk nok var det ingen som la en finger på meg i dette miljøet.

Hun jeg besøkte er et par år eldre enn meg, i full jobb... ganske A4.

Jeg har bestemt meg for aldri mer dra på overnattingsbesøk uten at jeg ffår sove i samme seng som en venninne.

Det er jo ikke sikkert det hadde reddet deg. Du la deg før de andre ut fra hva jeg forstod og han kunne like gjerne kommet inn til din venninnes seng når hun ikke var der. Det er han som har gjort noe feil, ikke du, men vis mer sinne neste gang hvis det skulle skje. Da får man kanskje mer respekt.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det hadde reddet deg. Du la deg før de andre ut fra hva jeg forstod og han kunne like gjerne kommet inn til din venninnes seng når hun ikke var der. Det er han som har gjort noe feil, ikke du, men vis mer sinne neste gang hvis det skulle skje. Da får man kanskje mer respekt.

Så du tror at det går an å planlegge hvordan man skal reagere i en slik ekstrem situasjon?

Gjest igjen og igjen
Skrevet

slutt å oppfør deg som fjortiss så unngår du det

Skrevet

Så du tror at det går an å planlegge hvordan man skal reagere i en slik ekstrem situasjon?

Nå skal ikke jeg si hva som er rett måte å reagere på, men jeg tror en naturlig reaksjon ville vært å bli sint og reagere mer kraftig. Hvordan hadde du selv reagert? Jeg ville blitt forbanna.

Gjest tiril29
Skrevet

Nå skal ikke jeg si hva som er rett måte å reagere på, men jeg tror en naturlig reaksjon ville vært å bli sint og reagere mer kraftig. Hvordan hadde du selv reagert? Jeg ville blitt forbanna.

Det er det jeg bedreier meg selv for etterpå. Hvorfor sparket jeg ikke, hylte og skrek. Nei... blir bare fullstendig handlingslammet. Vanskelig å øve på slike situasjoner også...

Skrevet

Alle måter å reagere på er "riktige" i en slik situasjon. Du vil bare prøve å gjøre alt for å overleve og komme minst mulig skadet fra det. Å ikke bli sint eller gjøre motstand hele tiden kan noen ganger føre til at situasjonen blir farligere. Du kan planlegge at du skal slåss og bli sint, men du kan likevel ikke vite hvordan du reagere i en gitt situasjon.

Skrevet

Det er det jeg bedreier meg selv for etterpå. Hvorfor sparket jeg ikke, hylte og skrek. Nei... blir bare fullstendig handlingslammet. Vanskelig å øve på slike situasjoner også...

Jeg håper du kommer over skyldfølelsen med at du skulle gjort noe annerledes og sparket og slått. Du har bare gjort det du måtte for å overleve. Det er ikke mer din skyld selv om du ikke slåss. :-)

Skrevet

slutt å oppfør deg som fjortiss så unngår du det

Skjerp deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg håper du klarer å si det til noen så du ikke trenger å gå med det alene.

Gjest jejejeje
Skrevet

''Så våkner jeg av at en av guttene er kommet opp i sengen. Jeg ba han gå flere ganger, men ga opp og lot han gjennomføre det han var ute etter. Ga f.''

Jeg synes ikke dette kan betegnes som en ekstrem situasjon. Det var også flere tilstede i leiligheten. Hun ga f' og lot han få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...